Przedsiębiorczość w IT. Wstęp. Andrzej Jaszkiewicz
|
|
- Bogna Urban
- 6 lat temu
- Przeglądów:
Transkrypt
1 Przedsiębiorczość w IT. Wstęp Andrzej Jaszkiewicz andrzej.jaszkiewicz@cs.put.poznan.pl
2 Przykład 1996 Dwaj studenci (doktoranci) Uniwersytetu Stanford prowadzą mały projekt badawczy 1997 Próbują zainteresować technologią m.in. Yahoo i Altavista 1998 zakładają firmę 1998 pierwsza inwestycja USD mln inwestycji VC 2000 zaczynają sprzedawać reklamy 2003 Oferta zakupu przez Microsoft 2004 Google wchodzi na giełdę Uniwersytet Stanford sprzedaje swoje akcje
3 Przykład 2003 Student Harvard University uruchamia mały projekt webowy Facemash 2004 Zaczyna pracę nad nowym projektem dla studentów 2004 Pierwsze inwestycja VC USD - Reid Hoffman i Peter Thiel (założyciele PayPal) Projekt udostępniony dla kolejnych uczelni 2006 Rozmowy o akwizycji z Yahoo 2012 Facebook wchodzi na giełdę
4 Przykład 1994 dwaj młodzi ludzie zakładają firmę zajmującą się sprowadzaniem do Polski gier komputerowych 1996 Zaczynają polonizować instrukcje do gier 1999 pierwsza pełna polonizacja 2003 Rozpoczęcie prac nad własną grą Wiedźmin 2007 premiera Wiedźmina 2017 Wycena CD Projekt na GPW osiąga 10 mld PLN
5 Przykład 2001 dwaj studenci Politechniki Gdańskiej Łukasz Osowski i Michał Kaszczuk ludzie zakładają w Gdańsku niewielki start-up zajmujący się syntezą mowy 2006, 2007 i 2009 produkt zostaje uznany za jeden z najlepszych na świecie w konkursie Blizzard Challenge 2013 firmę Ivona wykupuje Amazon.com na bazie wykupionej firmy powstaje Amazon Development Center Poland
6 Przykład 2010 Łukasz Olek (absolwent i doktorant na WI PP) i Michał Czekalski (absolwent UEP) zakładają firmę zajmującą się wymianą franków 2013 obroty 3,2 mld zł, klientów klientów Currency One (internetowykantor.pl)
7 Przykład < 2008 studenci Wydziału Informatyki PP Mikołaj Grajek i Artur Szychta realizują najpierw pracę inżynierską, a potem magisterskie związane z planowaniem tras w komunikacji miejskiej 2008 wraz z grupą prywatnych inwestorów zakładają firmę, która tworzy jeden z najpopularniejszych w Polsce serwisów WWW i aplikację mobilną 2016 Grupa Onet-RAS Polska kupuje 69% udziałów w Jakdojade.pl
8 StethoMe
9 Rynek, nie przypadek
10 Wsparcie dla tworzenia start-up ów Poznań miastem start-up ów: Allegro internetowykantor.pl Dice+ NaviExpert Jakdojade Listonic Neptis (Yansoik) Legimi Wykop NetGuru, Omni3D Fanpoint SpeedPhoto Whalla Labs Audeo.pl Fibaro OLX Itraff technology Okazjum Book Likes Glip Lubimyczytac.pl Legimi Interlan STX Next EduKoala Transparent Choice UsabillityTools.com Cogision Publish so simply PayU Beyond Interlan Systherm-Info Fokus Egnyte Symetria Vitalia Carrot Search Wikia Qpony Appchance Happinate manbase Dark Stork Studios
11 Doświadczenia MIT Ponad start-up ów Rocznie powstaje ich ok Firmy te zatrudniają łącznie 4,6 mln osób i mają łączne obroty 1,9 bln USD co odpowiada 10 gospodarce na świecie! 15% absolwentów MIT znajduje zatrudnienie w start-up ach wspieranych przez fundusze Venture Capital (VC) wzrost z 2% do 15% w latach
12 Skąd tak duży sukces MIT? Najlepsi studenci? Ale czy lepsi niż Caltech, Harvard, PP? Najnowsze technologie? Tylko kilka procent firm wykorzystuje technologie opracowane w MIT Odpowiedzią jest edukacja i kultura przedsiębiorczości
13 Czy przedsiębiorczości można się nauczyć Bill Aulet, Przedsiębiorczość zdyscyplinowana: Od startupu do sukcesu w 24 krokach, Helion 3 mity: Trzeba mieć genetyczne predyspozycje aby być przedsiębiorcą Przedsiębiorca musi być charyzmatyczny To pojedyncze osoby, a nie zespoły tworzą firmy
14 Dlaczego inżynierowie IT? Innowacyjne start-up y to najczęściej firmy technologiczne Kompetencje technologiczne mają ogromne znaczenie kontrola nad technologią, koszty Racjonalność działania, podejście ilościowe np. analityka produktu, analityczny marketing Minimalne ryzyko dla założycieli Patrzenie w przyszłość
15 Nauczanie przedsiębiorczości Co nie jest głównym tematem: Zarządzanie Kompetencje miękkie Rachunkowość, księgowość Przepisy prawne, np. prawo intelektualne Główny temat: Jak zaprojektować i udanie wprowadzić na rynek nowy produkt
16 Nauczanie przedsiębiorczości Cykl adopcji technologii Biznesplan, lean canvas Analiza i segmentacja rynku, wybór rynku przyczółkowego, persona Projektowanie produktu, MVP, scenariusze użycia Analityka zachowań użytkowników, churn, współczynniki konwersji Promocja, marketing, komunikacja, analityka, optymalizacja Sprzedaż, modele biznesowe, ustalanie ceny Koszty, modele finansowe Cykl życia start-up u, pozyskiwanie kapitału, fundusze venture capital, wykupy menedżerskie, IPO, inwestorzy strategiczni Elementy zarządzania Aspekty prawne
17 Nie tylko start-up y Wiedza jaką zdobędziemy przyda się w każdej firmie wprowadzającej innowacyjny produkt
18 Dwa rodzaje biznesu Ja też biznes Np. kolejna restauracja, kolejna firma produkująca oprogramowanie na zamówienie Często wymaga małej inwestycji Co najwyżej liniowy wzrost Niska marża niskie koszty są kluczowe Lokalny/regionalny rynek Innowacyjny biznes Innowacja = pomysł + komercjalizacja Większe ryzyko, większa szansa na nieliniowy wzrost Cel uzyskanie praktycznego monopolu na pewnym rynku Większe znaczenie niż cięcie kosztów ma właściwe ułożenie biznesu
19
20 Skąd pomysł? O Czechowiczu on uważnie słucha co mówią inni, ale przetwarza to po swojemu
21 Trzy punkty startowe Mam przełomową technologię Mam pomysł Mam pasję
22 Cykl życia start-up u
23
24 Geoffrey Moore, Crossing the Chasm
25 Wykorzystanie trendów propozycja produktu dla którego rynek dopiero powstaje/rozwija się Wady: Mały rynek trudno o szybki sukces (ale na dojrzałych rynkach też trudno) Łatwo o pomyłkę Zalety Mała konkurencja łatwo zostać liderem Rynek za mały dla dużych graczy Wzrost na fali rosnącego rynku Wielkie koncerny zaskakująco często nie dostrzegają kluczowych trendów
26
27 Zaczynaj od Dlaczego? Dalczego chcecie robić ten projekt? Chcemy zdecydowanie ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej To allow users watch movies in the most convenient way To allow convenient private transport To make electric vehicles mainstream
28 Nie bójcie się mówić o pomyśle
29 Tylko dwie liczby LTV Lifetime Value of an Acquired Customer COCA Cost of Customer Acquisition Dobry biznes LTV >> COCA i skalowalne
30 Przykład Urządzenie fizyczne LTV Lifetime Value of an Acquired Customer Cena sprzedaży (netto) 200 PLN Koszt produkcji (netto) 100 PLN LTV 100 PLN COCA Cost of Customer Acquisition Koszt reklamy, sprzedaży na klienta 50 PLN COCA = 50 PLN LTV >> COCA
31 Przykład Aplikacja mobilna monetyzowana reklamami LTV Lifetime Value of an Acquired Customer Średni czas korzystania z aplikacji 24 miesiące Miesięczny przychód z reklam/użytkownika 0,2PLN LTV = 24 * 0,2PL = 4,8 PLN COCA Cost of Customer Acquisition Koszt pozyskania użytkownika za pomocą płatnych mechanizmów 2 PLN Liczba poleconych użytkowników na jednego pozyskanego płatnie 1 COCA = 1 PLN LTV >> COCA
32 Biznes plan 1. Produkt. Co to jest? Główne funkcje. Opowieści/scenariusze użytkowników. 2. Użytkownicy. Czy ktoś i po co (korzyści) będzie z tego korzystał? Wielkość grupy (grup) docelowej. 3. Przychody. Czy da się na tym zarobić? 4. Koszty zmienne/marża. Czy nie będziemy dokładać do każdego użytkownika/transakcji? 5. Koszty stałe. Ile trzeba zainwestować? 6. Promocja, marketing, dystrybucja, partnerzy. Jak dotrzeć do użytkowników? 7. Konkurencja. Czy mamy szanse z konkurencją? 8. Analiza SWOT Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats 9. Ryzyka. Co może pójść źle i jak temu zaradzić.
33 To może przykład 1. Produkt aplikacja mobilna do wyszukiwania tras i nawigacji w komunikacji miejskiej 2. Użytkownicy studenci, uczniowie, młodzi ludzie nie posiadający jeszcze samochodu, osoby świadomie rezygnujące z samochodu na rzecz komunikacji publicznej, mieszkańcy dużych miast > 100 tys., wielkość grupy dane z GUS 3. Przychody sprzedaż reklam, sprzedaż wersji premium, sprzedaż biletów 4. Koszty zmienne/marża praktycznie zerowe, serwery zależne od liczby użytkowników, wyjątek bilety wysoki koszt zakupu u przewoźnika 5. Koszty stałe rozwój produktu, utrzymanie rozkładów, sprzedaż, zarządzanie 6. Promocja, marketing, dystrybucja, partnerzy. Jak dotrzeć do użytkowników strony lokalnych przewoźników, promocja przez aktywnych użytkowników 7. Konkurencja aplikacje z rozkładami jazdy bez układania tras i nawigacji, aplikacje bazujące na standardowych rozkładach gorsza jakość 8. Rozkłady nie będą zgodne z rzeczywistością użytkownicy oczekują 99+% - rozwiązanie: obsługa wyłącznie miast, w których będzie zapewniona bieżąca aktualizacja rozkładów jazdy
34 Lean canvas 1. Problem 3. Solution 2. Unique value proposition 7. Unfair advantage 1. Customer segments 6. Key metrics 4. Channels 5. Cost structure 5. Revenue streams
35 1. Problem Ok. 3 głównych problemów Od najważniejszego do najmniej ważnego Istniejące alternatywy
36 1. Customer segments Grupy/segmenty użytkowników i klientów Wyróżnienie grupy wczesnych użytkowników early adopters
37 Customers segments Jeden konieczny i wystarczający warunek posiadania biznesu posiadanie płacącego klienta Nie jest to jednak warunek wystarczający posiadania dobrego biznesu
38 Customers segments Szukaj (nowego) rynku, który możesz zdominować Uważaj na chiński syndrom Jest ponad 1 mld chińczyków. Nawet jak pozyskamy 0,1% tego rynku zrobimy dobry biznes.
39 Two(multiple)-sided market Typowy przykład portal internetowy Rynek 1 użytkownicy końcowi Rynek 2 reklamodawcy
40 Beachhead market rynek przyczółkowy Podziel cały rynek na 6-12 mniejszych rynków Wybierz na początek tylko 1 (!) Total Addresable Market (TAM): Co najmniej 5M$ Raczej M$ Jeżeli powyżej 1mld$ należy rozważyć podział na podrynki i wybór jednego z nich
41 2. Unique value proposition Jedno zdanie hasło reklamowe Throw away your USB drive Stop mandatom Omijaj korki zawodowo
42 3. Solution Podstawowe funkcje Powiązanie z problemami (1-1?)
43 4. Channels Ścieżki dotarcia do użytkowników/klientów
44 Jak chcemy zarabiać - liczby 5. Revenue streams
45 5. Cost structure Rodzaje kosztów - liczby Koszty zmienne Koszty stałe
46 6. Key metrics Jakie (2) główne działania powinni wykonywać użytkownicy? Jak to mierzyć?
47 7. Unfair advantage/core Najtrudniejsze? Najważniejsze? Something that cannot be easily copied or bought Wyobraź sobie, że ktoś kradnie Twój kod. Czy nadal możesz prowadzić biznes? Z reguły nie jest widoczne dla klientów (to nie to samo co przewaga rynkowa)
48 Przykłady Core Know-how Kontakty, partnerzy Efekt skali Kultura jakości User experience Niski koszt Bycie pierwszym na rynku?
49 Co z reguły nie jest Core Własność intelektualna Umowy na wyłączność Bycie pierwszym na rynku?
50 Jak pozyskać unikalny know-how? Nie trzeba być jedynym na świecie, ale lepiej nie być jednym z milionów, którzy mają wiedzę/kompetencje Np.: Koła naukowe Doktorat, ciekawa praca dyplomowa Bardzo zaawansowane kursy
51 Pytania
52 Przykład 2007 Studenci WI PP Mikołaj Małaczyński, Mateusz Frukacz, Piotr Kryger i Jakub Pawłowski dostają się do światowego finału konkursu Imagine Cup Współpraca z profesorem Janem Oberem, pracownik Instytutu Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej PAN zwraca uwagę na fizjologiczne aspekty procesu czytania 2007 Powstają pierwsze szkice systemu do czytania ebook ów 2009 Inwestycja (ok. 500 tys.) poznańskiego funduszu SpeedUp (poznali się na Imagine Cup) ekspansja zagraniczna Legimi, Niemcy, Chiny
53 To może przykład 1. Produkt prosta gra zręcznościowa z regularnie aktualizowanymi planszami 2. Użytkownicy 1mld, korzyść - dobra rozrywka. 3. Przychody sprzedaż reklam, sprzedaż wersji premium, sprzedaż dodatków w aplikacji 4. Koszty zmienne/marża praktycznie zerowe, serwery zależne od liczby użytkowników 5. Koszty stałe kilka miesięcy pracy, grafika 6. Promocja, marketing, dystrybucja, partnerzy. Jak dotrzeć do użytkowników reklamy na FB, promocja przez aktywnych użytkowników 7. Konkurencja gra musi wciągać, ważną przewagą będzie wiązane na stałe/długo poprzez zmienności plansz 8. Ryzyka. Gra będzie za mało atrakcyjna - iterować
Aglomeracja poznańska metropolią informatyczną. Prof. Andrzej Jaszkiewicz, PP Prof. Robert Wrembel, PP Prof. Wojciech Gajda, UAM
Aglomeracja poznańska metropolią informatyczną Prof. Andrzej Jaszkiewicz, PP Prof. Robert Wrembel, PP Prof. Wojciech Gajda, UAM Motywacja Branża IT jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu
Koszty i modele finansowe. Andrzej Jaszkiewicz
Koszty i modele finansowe Andrzej Jaszkiewicz andrzej.jaszkiewicz@cs.put.poznan.pl Rodzaje kosztów Koszty stałe (nie mylić ze sztywnymi) Niezależne od liczby transakcji/użytkowników Koszty zmienne (nie
APMI - Aglomeracja poznańska metropolią informatyczną. Prof. Andrzej Jaszkiewicz Politechnika Poznańska
APMI - Aglomeracja poznańska metropolią informatyczną Prof. Andrzej Jaszkiewicz Politechnika Poznańska Motywacja Branża IT jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu Obroty sektora IT
Promocja/komunikacja. Andrzej Jaszkiewicz
Promocja/komunikacja Andrzej Jaszkiewicz andrzej.jaszkiewicz@cs.put.poznan.pl Pojęcia Promocja Komunikacja Marketing Reklama Growth hacking Public relations - PR Promocja Niezbędny element czy studnia
Przychody. Andrzej Jaszkiewicz
Przychody Andrzej Jaszkiewicz andrzej.jaszkiewicz@cs.put.poznan.pl Dobry biznes Produkt Przychody Marketing Koszty, organizacja Tylko dwie liczby LTV Lifetime Value of an Acquired Customer COCA Cost of
BRIdge Alfa współpraca naukowców z inwestorami - sposób na sukces w komercjalizacji. Poznań, czerwiec 2015 r.
BRIdge Alfa współpraca naukowców z inwestorami - sposób na sukces w komercjalizacji Poznań, czerwiec 2015 r. O co chodzi? Narodowe Centrum Badań i Rozwoju + SpeedUp Venture Capital Group i 9 innych funduszy
Kapitał. Andrzej Jaszkiewicz
Kapitał Andrzej Jaszkiewicz andrzej.jaszkiewicz@cs.put.poznan.pl Cykl życia start-up u Uwagi Dlaczego straty na początku? Koszty stałe w tym inwestycje Szybki rozwój, pozyskiwanie użytkowników i klientów,
ZGŁOSZENIE POMYSŁU do Konkursu INNOWACYJNY POMYSŁ 2008
ZGŁOSZENIE POMYSŁU do Konkursu INNOWACYJNY POMYSŁ 2008 KONKURS Zgłoszenie pomysłu do Konkursu należy przysłać do 17 listopada, e-mailem na adres konkurs@uni.lodz.pl Rozstrzygnięcie Konkursu do 12 grudnia
Jak zdobyćpierwszy milion w Internecie i dobrze sięprzy tym bawić? V Pomorskie Forum Przedsiębiorczości Gdynia, 14 maja 2010
Jak zdobyćpierwszy milion w Internecie i dobrze sięprzy tym bawić? V Pomorskie Forum Przedsiębiorczości Gdynia, 14 maja 2010 JAK TO SIĘDZIEJE? 2005 potrzeba zakupu analiza możliwości pomysł potrzeba działania
AKADEMIA MŁODEGO EKONOMISTY
AKADEMIA MŁODEGO EKONOMISTY Być jak start up owiec o czym należy pamiętać uruchamiając własny projekt czy większe przedsięwzięcie Podstawowy Lean Canvas Maciej Pieńkowski Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
There is talent. There is capital. Start in Poland.
There is talent. There is capital. Start in Poland. Polska gospodarka nieustannie się rozwija jak wynika z najnowszych prognoz Banku Światowego: jej wzrost przyspieszy do 3,3% w 2017 r., z 2,8% w 2016
bdiscounts Informacje o Partnerze: Korzyści dla startupów AIP:
Informacje o Partnerze: Zapisz się na weekendowy program Startup Academy, a otrzymasz praktyczną wiedzę i narzędzia pozwalające na dopracowanie i przetestowanie pomysłu na biznes bez budżetu. Poznaj startupowe
Zwrotne formy finansowania INWESTYCJI
Zwrotne formy finansowania INWESTYCJI grudzień 2012 r. MARR - oferta dla przedsiębiorczych Wspieranie starterów - projekty edukacyjne, szkolenia, punkty informacyjne, doradztwo, dotacje na start Ośrodek
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI Nazwa i adres firmy LEGIMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ OBORNICKA 330 60-689 POZNAŃ Sprawozdanie z działalności zarządu za okres 01.01.2014-31.12.2014 roku Sprawozdanie
Akademia Młodego Ekonomisty
Akademia Młodego Ekonomisty Finansowanie działalności przedsiębiorstwa dr Piotr Stobiecki Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu 8 listopada 2012 r. Plan wykładu ; ; ; IV.Studium. 2 przedsiębiorstwa Czym jest
INWESTYCJA W START-UP
INWESTYCJA W START-UP Jacek Bzdurski Kierownik Komitetu Inwestycyjnego KRAJOWA IZBA GOSPODARCZA 00-074 Warszawa, ul. Trębacka 4; tel.: (022) 63 09 668, 63 09 650; e-mail: kigmed@kig.pl; www.kig.pl AGENDA
Finansowanie Venture Capital: Wady i Zalety
Finansowanie Venture Capital: Wady i Zalety Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych Poznań, 22 września 2007 r. 1. Fundusze venture capital 2. Finansowanie innowacji 2 Definicje
VC? Aniołem Biznesu. Przedsiębiorcą. Kim jestem? Marketingowcem
Aniołem Biznesu VC? Przedsiębiorcą Kim jestem? Marketingowcem Dlaczego tutaj jestem? Fakty: 1997 30m2 powierzchni, brak wynagrodzenia, trzech cofounderów 1999 pierwsza ogólnoplska nagroda 2000 pierwsza
Wsparcie finansowe innowacji
Wsparcie finansowe innowacji Aniołowie Biznesu Fundusze kapitału zalążkowego 1 Poziom nakładó w Kapitał inwestycyjny problem luki kapitałowej w rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć Dolina śmierci (Powstawanie
Źródła finansowania start-upów. Szymon Kurzyca Lewiatan Business Angels
h Źródła finansowania start-upów Szymon Kurzyca Lewiatan Business Angels Źródła finansowania pomysłów Bez początkowego zaangażowania w przedsięwzięcie własnych środków finansowych pozyskanie finansowania
Venture and Capital jak zdobyć pieniądze? Spotkanie Koło Naukowe Klub Studentów Informatyki BooBoo
Venture and Capital jak zdobyć pieniądze? Spotkanie Koło Naukowe Klub Studentów Informatyki BooBoo AGENDA Inwestorzy prywatni Stereotypy nt. VC Kiedy iść do funduszu? Kiedy nie iść do funduszu? Co daje
POTENCJAŁ RYNKOWY PROJEKTÓW TECHNOLOGICZNYCH
POTENCJAŁ RYNKOWY PROJEKTÓW TECHNOLOGICZNYCH PRAKTYCZNY WARSZTAT GRUPY INVESTIN Termin: 8 grudnia 2016 roku. Miejsce: Warszawa Siedziba INVESTIN, ul. Sapieżyńska 10, I piętro POTENCJAŁ RYNKOWY PROJEKTÓW
Sklep internetowy? Nie taki diabeł straszny,
Sklep internetowy? Nie taki diabeł straszny, czyli jak efektywnie połączyć sprzedaż offline i online. Rynek e-commerce w Polsce wielkość, trendy, branża łazienkowa Charakterystyka rynku e-commerce Przychody
Finansowanie MSP z funduszy europejskich w perspektywie oraz Konferencja SOOIPP Warszawa, maj 2019
Finansowanie MSP z funduszy europejskich w perspektywie 2014-20 oraz 2021-27 Konferencja SOOIPP Warszawa, maj 2019 Wsparcie przedsiębiorstw w POIR Finansowanie: badań i prac rozwojowych, inwestycji, w
Zarządzanie Projektami i Innowacjami -wykład III. Mgr inż. Dariusz Przybył
Zarządzanie Projektami i Innowacjami -wykład III Mgr inż. Dariusz Przybył Innowacja? Pomysł Prototyp Produkt Innowacja? Produkt 1 Prototyp 10 Pomysł 100 Pomysł kinet pod kątem produktu! Wizja autora Pomysł
Finansowanie bez taryfy ulgowej
Finansowanie bez taryfy ulgowej Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych CambridgePython Warszawa 28 marca 2009r. Definicje
Inwestycje Kapitałowe
Inwestycje Kapitałowe Twoje pomysły i nasz kapitał 27 mln na innowacje 1 Nie wystarczy być we właściwym miejscu we właściwym czasie. Musisz być z właściwą osobą we właściwym miejscu we właściwym czasie.
Rynek kapitałowy. jak skutecznie pozyskać środki na rozwój. Gdańsk Styczeń 2014
Rynek kapitałowy jak skutecznie pozyskać środki na rozwój Gdańsk Styczeń 2014 Plan spotkania Kapitał na rozwój firmy Możliwości pozyskania finansowania na rozwój Kapitał z Giełdy specjalna oferta dla małych
Model komercjalizacji pośredniej w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie Po pierwsze nie szkodzić jak pomagać startupom
Model komercjalizacji pośredniej w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie Po pierwsze nie szkodzić jak pomagać startupom XII MIĘDZYNARODOWE SYMPOZJUM: WŁASNOŚĆ PRZEMYSŁOWA W INNOWACYNEJ GOSPODARCE KRAKÓW,
Prezentacja programu kształcenia projektowanego na Wydziale Zarządzania
Prezentacja programu kształcenia projektowanego na Wydziale Zarządzania Zespół projektowy w składzie: Artur Gąsiorkiewicz Edyta Malicka Łukasz Pojezierski Katarzyna Rostek Kamil Sitarski Agnieszka Skala
Regulamin konkursu Załóż swój Biznes prowadzonego przez Inkubator Przedsiębiorczości Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania (IP-WBMiZ)
Regulamin konkursu Załóż swój Biznes prowadzonego przez Inkubator Przedsiębiorczości Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania (IP-WBMiZ) Idea Idee konkursu Załóż swój Biznes przedstawia schemat nr 1 (załącznik
Knowledge and Innovation Community KIC InnoEnergy. Business Creation. Wrocław, 14 grudnia 2011
Knowledge and Innovation Community KIC InnoEnergy Business Creation Wrocław, 14 grudnia 2011 KIC InnoEnergy Twój partner w budowie Twojego biznesu Agenda KIC InnoEnergy Twój partner w budowie Twojego biznesu
Postać biznesplanu zależy od tego, czy dokument sporządzony jest dla banku, czy dla potencjalnego inwestora (np. anioła biznesu).
Budowa biznesplanu Postać biznesplanu zależy od tego, czy dokument sporządzony jest dla banku, czy dla potencjalnego inwestora (np. anioła biznesu). Unijne procedury wymagają bardzo obszernej i szczegółowej
Bariery i stymulanty rozwoju rynku Venture Capital w Polsce
Bariery i stymulanty rozwoju rynku Szymon Bula Wiceprezes Zarządu Association of Business Angels Networks 25 maja 2012 Fazy rozwoju biznesu Zysk Pomysł Seed Start-up Rozwój Dojrzałość Zysk Czas Strata
Kreuj eksperymentem. Magda Nojszewska & Dominik Majewski
Kreuj eksperymentem Magda Nojszewska & Dominik Majewski 12 / 16 Plan na dziś 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Key Performance Inidicators Jak pogłębiać wiedzę, żeby działać mądrze Czy można sprawdzić potencjał
Akademia Młodego Ekonomisty
Akademia Młodego Ekonomisty Sposoby finansowania działalności przedsiębiorstw Albert Tomaszewski Szkoła Główna Handlowa w Warszawie 23 listopada 2016 r. Cele finansowania Finansowanie działalności przedsiębiorstw
Finansowanie bez taryfy ulgowej
Finansowanie bez taryfy ulgowej Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych CambridgePython Warszawa 26 kwietnia 2008r.
Własność intelektualna w procesie budowy i rozwoju spółek spin-off
Własność intelektualna w procesie budowy i rozwoju spółek spin-off OD POMYSŁU DO KOMERCJALIZACJI ZBUDUJ SWOJĄ STRATEGIĘ OCHRONY SEMINARIUM URZĘDU PATENTOWEGO RP - WARSZAWA, 10 PAŹDZIERNIK 2016 Dominik
W poprzedniej prezentacji: Model Najlepszych Praktyk
Biznesplan w 10 krokach Jerzy T. Skrzypek 1 Prezentacja zawiera omówienie modelu najlepszych praktyk sporządzania biznesplanu. 2 Źródło: książka Biznesplan model najlepszych praktyk W poprzedniej prezentacji:
KROK 2. KONCEPCJA PRZEDSIĘWZIECIA. Jerzy T. Skrzypek
KROK. KONCEPCJA PRZEDSIĘWZIECIA Jerzy T. Skrzypek 1 Skąd wziąć pomysł na własny biznes? Zakres biznesplanu Zadania do wykonania W poprzedniej prezentacji: Przygotowanie 1 Prezentacja zawiera charakterystkę
Oferta na wynajem przestrzeni biurowej w ECDF Inkubator
Oferta na wynajem przestrzeni biurowej w Przez: Karolina Kłobucka Partner Zarządzający T. +48 507 106 807 E. inkubator@ecdf.pl Dotyczy: wynajmu przestrzeni biurowej w, usługi doradztwa biznesowego i prawnego,
Harmonogram szkolenia pn.: Własna firma krok po kroku (WŁF kpk 1C/2010 r.) wg umowy nr OAIV-271-13/10/JW w miesiącu sierpniu..
Placówka Kształcenia Ustawicznego EDMAR Harmonogram szkolenia pn.: Własna firma krok po kroku (WŁF kpk C/200 r.) wg umowy nr OAIV-27-3/0/JW w miesiącu sierpniu.. Dzień 2 3 Jak założyć własną działalność
INNOWACYJNY MODUŁ PROGRAMOWY DLA PRZEDMIOTU PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
INNOWACYJNY MODUŁ PROGRAMOWY DLA PRZEDMIOTU PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Nazwa innowacji: Ekonomia i finanse - innowacyjny moduł programowy dla przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości Rodzaj innowacji: programowa
www.kpt.krakow.pl Idealny start
www.kpt.krakow.pl» Idealny start Inkubator Technologiczny KPT Jeżeli myślisz o założeniu własnej działalności, albo prowadzisz firmę nie dłużej niż dwa lata, działasz w branży informatycznej, telekomunikacyjnej
AKADEMIA KOMERCJALIZACJI TECHNOLOGII
AKADEMIA KOMERCJALIZACJI TECHNOLOGII PROGRAM SZKOLENIOWO-WARSZTATOWY GRUPY INVESTIN Termin: 24 listopada 11 grudnia 2015 Miejsce: Warszawa Centrum Przedsiębiorczości Smolna, ul. Smolna 4 Akademia Komercjalizacji
Anioły Biznesu Finanse na start. V Pomorskie Forum Przedsiębiorczości 13-14 maja 2010 roku Gdynia
Anioły Biznesu Finanse na start V Pomorskie Forum Przedsiębiorczości 13-14 maja 2010 roku Gdynia Anioł biznesu kto to jest? AniołBiznesu to osoba prywatna wspierająca firmy będące na wczesnych etapach
ŚWIĘTOKRZYSKIE CENTRUM INNOWACJI I TRANSFERU TECHNOLOGII SP. Z O. O.
ŚWIĘTOKRZYSKIE CENTRUM INNOWACJI I TRANSFERU TECHNOLOGII SP. Z O. O. EKSPANSJA MIĘDZYNARODOWA- WSPARCIE PROCESU INTERNACJONALIZACJI W RAMACH ENTERPRISE EUROPE NETWORK Prowadzący: Karolina Kotwica Specjalista
Jak wybrać 45 najlepszych. prezentacji na FORUM?
Ile wart jest Twój najlepszy klient? Czyli jak mierzyć Customer Lifetime Value Jak wybrać 45 najlepszych i dlaczego warto to robić. prezentacji na FORUM? Łukasz Dziekan Joanna Komuda, IAB Polska Katarzyna
Transfer technologii z uczelni do przemysłu. (z perspektywy AGH)
(z perspektywy AGH) Mielec 2011 frontiernerds.com W uczelniach przyzwyczailiśmy się do zdobywania pieniędzy w formie projektów. Natomiast głównym źródłem funduszy na działania innowacyjne takiej uczelni
Fraunhofer Partner dla nauki i biznesu w rozwoju potencjału B+R i jego komercjalizacji przez Niemcy/Europę
Fraunhofer Partner dla nauki i biznesu w rozwoju potencjału B+R i jego komercjalizacji przez Niemcy/Europę Wojciech Rośkiewicz Fraunhofer Leipzig & University of Leipzig Prof. UE Dr. Karol Kozak Fraunhofer
Dowiedz się, jak założyć własny fundusz VC
Dowiedz się, jak założyć własny fundusz VC Chcesz inwestować w startupy? Zrób to z nami! Nasze cele do 2,5x Asymetrii zysku dla Inwestorów Prywatnych funduszu VC Finansowanie start-upów Rozwój ekosystemu
Kupić, sprzedać, a może budować organicznie? O strategii budowania wartości firmy
Kupić, sprzedać, a może budować organicznie? O strategii budowania wartości firmy Datapoint Wybrane transakcje (2010-2013) M&A Prywatyzacja Pozyskanie kapitału IPO IPO Publiczna emisja akcji Prywatna emisja
KONFERENCJA PRASOWA 16.03.2015
KONFERENCJA PRASOWA 16.03.2015 O SPÓŁCE LIDER RYNKU LICZNE SUKCESY SZEROKIE KOMPETEN- CJE NOWE TYTUŁY Jedno z najnowocześniejszych studiów deweloperskich w Europie i największa firma produkującą gry na
Bądź menadżerem IT to Twoja szansa edukacja.action.com.pl/efs
Skąd pomysł na projekt? Brak na rynku szkoleń, które oferują praktyczną wiedzę dla osób które chcą rozpocząć własną działalność w sektorze IT Brak wiedzy dotyczący zarządzania biznesem powoduje że 50%
Plan wykładów KUŹNI BIZNESU
Plan wykładów KUŹNI BIZNESU TEMAT WYKŁADU Termin Prowadzący / Partner 1 Czy nadaję się na przedsiębiorcę? 1. Kształcenie przedsiębiorczości jako cechy i postawy, pobudzanie uczestników do przyjęcia przedsiębiorczej
Entrepreneurship in Poland
1 Entrepreneurship in Poland Entrepreneurship in Poland Rejestry, ustawy, kodeksy, rodzaje spółek, etc. 2 3 Czym jest działalność gospodarcza Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z 4 lipca 2004
TREŚCI PROGRAMOWE MODUŁU INNOWACYJNEGO PROGRAM SZKOLENIA NAUCZYCIELI. Lp. Treści programowe Temat i zarys treści wykładów Liczba godzin Wykładowcy
TREŚCI PROGRAMOWE MODUŁU INNOWACYJNEGO PROGRAM SZKOLENIA NAUCZYCIELI Lp. Treści programowe Temat i zarys treści wykładów Liczba godzin Wykładowcy 1 Wykład metodyczny Platforma internetowa osią projektu
Narzędzia IT we współczesnych strategiach utrzymaniowych
Narzędzia IT we współczesnych strategiach utrzymaniowych - NAJNOWSZE TRENDY - Piotr Rzepakowski, CEO Decitum Sp. z o.o. Od predykcji churn, przez analizę retencji do optymalizacji utrzymania Przyszła Analityczny
Skorzystanie z funduszy venture capital to rodzaj małżeństwa z rozsądku, którego horyzont czasowy jest z góry zakreślony.
Skorzystanie z funduszy venture capital to rodzaj małżeństwa z rozsądku, którego horyzont czasowy jest z góry zakreślony. Jedną z metod sfinansowania biznesowego przedsięwzięcia jest skorzystanie z funduszy
HumanTechnology. Projektowanie interakcji. czyli łatanie dziury w procesie produkcji
HumanTechnology Projektowanie interakcji czyli łatanie dziury w procesie produkcji Czym jest projektowanie interakcji? Projektowanie interakcji, czyli współdziałania człowieka z komputerem, wykorzystuje
Randka z inwestorem. Piotr Berliński Łukasz Felsztukier Fudusz StartMoney
Jungle Web - Łódź, 22.03.2012r. Randka z inwestorem Czyli marketing pomysłów w praktyce Piotr Berliński Łukasz Felsztukier Fudusz StartMoney Centrum Innowacji Akcelerator Technologii Fundacja Uniwersytetu
Ekspansja zagraniczna e-usług Olsztyn, 08 listopada 2012. Radosław Mazur
2012 Własny e-biznes - od pomysłu przez rozwój na rynku lokalnym po plany ekspansji zagranicznej - na przykładzie startupów e-biznesowych AIP w Olsztynie Radosław Mazur Ekspansja zagraniczna e-usług Olsztyn,
Finansowanie projektów wczesnych faz rozwoju. MCI Management SA
Finansowanie projektów wczesnych faz rozwoju Dziedziny projekty wczesnych faz rozwoju Biotechnologia Lifescience Medtech Fundraising Biotechnologia Tools - Europa for IP Polska Wegry Austria Irlandia Holandia
Źródła finansowania a etap rozwoju przedsiębiorstwa
Źródła finansowania a etap rozwoju przedsiębiorstwa Sieci Inwestorów Kapitałowych (Aniołów Biznesu) na świecie Roma Toft, MAEŚ Kraków, r. Agenda 1. Fazy rozwoju a finansowanie przedsięwzięcia - problemy
Nazwa innowacji: Ekonomia i finanse - innowacyjny moduł programowy dla przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości
Nazwa innowacji: Ekonomia i finanse - innowacyjny moduł programowy dla przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości Rodzaj innowacji: programowa i metodyczna Etap kształcenia: IV etap edukacyjny Podstawa opracowania
Oferta reklamowa w serwisach Grupy Marketingowej TAI
Oferta reklamowa w serwisach Grupy Marketingowej TAI Targetmarketing.pl to serwis, w którym w prosty i szybki sposób można kupić marketingową bazę danych, stworzyć własną kampanię e-mailingową oraz pozyskać
Oferta na wynajem przestrzeni biurowej w ECDF Inkubator
Oferta na wynajem przestrzeni biurowej w Przez: Karolina Kłobucka Partner Zarządzający T. +48 507 106 807 E. inkubator@ecdf.pl Dotyczy: wynajmu przestrzeni biurowej w, usługi doradztwa biznesowego i prawnego,
Phenomind Ventures S.A. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości INNOWATORZY 2007 - PROGRAM TRANSFERU INNOWACJI DO BIZNESU. www.innowatorzy.
Phenomind Ventures S.A. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości INNOWATORZY 2007 - PROGRAM TRANSFERU INNOWACJI DO BIZNESU www.innowatorzy.net Patronat Honorowy: IDEA PROGRAMU Główną ideą inicjatywy jest
PFR Starter. Dowiedz się, jak założyć własny fundusz VC
PFR Starter Dowiedz się, jak założyć własny fundusz VC Chcesz inwestować w startupy? Zrób to z nami! Nasze cele do 2,5x Asymetrii zysku dla Inwestorów Prywatnych funduszu VC Finansowanie start-upów Rozwój
18-miesięczna lokata strukturyzowana Liderzy Innowacji
18-miesięczna lokata strukturyzowana Liderzy Innowacji Okres subskrypcji: 26.02.2010 15.03.2010 Okres trwania lokaty: 16.03.2010 20.09.2011 Aktywo bazowe: koszyk trzech spółek sektora technologicznego
Invento Capital Bridge Alfa Fund
invent o Invento Capital Bridge Alfa Fund INWESTYCJE W PROJEKTY B+R O FUNDUSZU Fundusz został utworzony we współpracy z NCBiR w ramach konkursu Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 poddziałanie
Szukam Inwestora do realizacji aplikacji motywacyjnej na urządzenia mobilne z systemem
Nasz portal pomaga przedsiębiorcom w znalezieniu Inwestorów oraz prezentuje ciekawe formy inwestycji Szukam Inwestora do realizacji aplikacji motywacyjnej na urządzenia mobilne Informacje podstawowe: Województwo
Metoda lean start-up
Metoda lean start-up Autorzy Steve Blank Bob Dorf Eric Ries Start-up Tymczasowa organizacja stworzona w celu znalezienia powtarzalnego i skalowalnego modelu biznesowego. Przedsiębiorcy odnoszący sukces
Krótki opis zakresu i wyników biznes planu. Informacja dla kogo i w jakim celu sporządzony został biznes plan 1 strona.
BIZNES PLAN/ BIZNES CASE Czas wykonania: 2-4 tygodnie Koszt szacunkowy: w zależności od zakresu, skali projektu, informacji dostarczonych przez zamawiającego Zakres prac: 1. Streszczenie 2. Informacje
Fundacja Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości -
O AIP Działająca od 2004 roku Fundacja Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości to największe w Europie przedsięwzięcie, którego celem jest wspieranie młodych ludzi w dążeniu do założenia i prowadzenia
INŻYNIERIA ZARZADZANIA,
Semestr 1 1. Zarządzanie Podstawy zarządzania jakością 2 20 Z 2 12 Z 2. Zarządzanie Podstawy zarządzania projektami 3 15 15 Z 3 10 10 Z 3. Zarządzanie Postawy organizacji i zarządzania 2 20 E 2 12 E 4.
Szkolenie z zakresu Design Thinking
Cel szkolenia Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do wdrożenia metody Design Thinking w organizacji. Efektem szkolenie ma być przeprojektowanie procesu współpracy firm z uczelnią (np. CTT) w
UCHWAŁA nr 10/JK/2016 Rady Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego podjęta na posiedzeniu w dniu 27 czerwca 2016 roku
UCHWAŁA nr 10/JK/2016 Rady Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego podjęta na posiedzeniu w dniu 27 czerwca 2016 roku w sprawie: zatwierdzenia programów kształcenia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie INFORMATYKA
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie INFORMATYKA Zapotrzebowanie na informatyków rośnie szybciej niż liczba absolwentów IT jest jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Perspektywy
Pomorskie wsparcie dla medycznych start-upów dziś i jutro
Pomorskie wsparcie dla medycznych start-upów dziś i jutro Stanisław Szultka St.Szultka@outlook.com Link 13 grudnia 2017r. Przestrzeń / infrastruktura Rozwój technologii / produktu Weryfikacja rynku Startup
Zwiększanie dynamiki rozwoju przedsiębiorczości i innowacji w regionie w oparciu o kapitał prywatny
Zwiększanie dynamiki rozwoju przedsiębiorczości i innowacji w regionie w oparciu o kapitał prywatny - z doświadczeń regionalnej sieci aniołów biznesu przy Lubelskiej Fundacji Rozwoju Lubelska Sieć Aniołów
Wykorzystanie serwerów w chmurze w sytuacji nagłego wzrostu zainteresowania serwisem www w akcji społecznościowej o zasięgu ogólnopolskim.!
Case study Wykop.pl projekt: jestemprzeciwakta.pl Wykorzystanie serwerów w chmurze w sytuacji nagłego wzrostu zainteresowania serwisem www w akcji społecznościowej o zasięgu ogólnopolskim. www.beyond.pl
Naśladować Rynek Użytkownik Pomysł Koncepcja Ocena. Kim są docelowi użytkownicy koncepcji?
Użytkownik Kim są docelowi użytkownicy koncepcji? Określ 3-5 różnych grup użytkowników twojej koncepcji i opisz osoby w każdej z grup. Przykład poniżej. Profile użytkowników powinny stworzyć żywy obraz
Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy. Marketing internetowy
Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Marketing internetowy Dr Leszek Gracz Uniwersytet Szczeciński 25 marca 2015 r. EKONOMICZNY UNIWERSYTET DZIECIĘCY WWW.UNIWERSYTET-DZIECIECY.PL O czym dzisiaj będziemy mówić
Załącznik nr 1 do Uczelnianego programu wspierania przedsiębiorczości studentów. Regulamin grantu Załóż Swój Start up
Załącznik nr 1 do Uczelnianego programu wspierania przedsiębiorczości studentów Regulamin grantu Załóż Swój Start up Dotyczy: Wydział Budowy Maszyn i Zarządzania, Wydział Elektryczny, Wydział Informatyki.
Radosław Białas Fundusz Kapitałowy Agencji Rozwoju Pomorza SA
Radosław Białas Fundusz Kapitałowy Agencji Rozwoju Pomorza SA Fundusz kapitałowy jest inwestorem (grupą inwestorów) finansowym, który aktywnie uczestniczy w rozwoju przedsięwzięcia. Poza wkładem finansowym
STEVE JOBS. zmienił nasze spojrzenie na wszystko, co nas otacza. łamał zasady, by wykreować rzeczywistość na nowo
STEVE JOBS zmienił nasze spojrzenie na wszystko, co nas otacza łamał zasady, by wykreować rzeczywistość na nowo tworzył przełomowe produkty, ale i innowacyjne modele biznesowe jego życie i dokonania pozwoliły
Jak pozyskać wsparcie finansowe od anioła biznesu?
Jak pozyskać wsparcie finansowe od anioła biznesu? Monika Gancarewicz Gdynia, 26 maja 2011 r. Kim jest anioł biznesu: inwestor prywatny, przedsiębiorca lub menedŝer, inwestujący własny kapitał w ciekawe
MIT Enterprise Forum Poland to program akceleracyjny o formule nonequity, który pomaga startupom w komercjalizacji ich technologii.
MIT Enterprise Forum Poland to program akceleracyjny o formule nonequity, który pomaga startupom w komercjalizacji ich technologii. Projekt adresowany jest do innowacyjnych mikro i małych przedsiębiorstw.
Gametrade.pl serwis legalnej wymiany i sprzedaży gier. Damian Legawiec @ Aula. 08.10.2009 projekt wspierany przez TMT.incubator
Gametrade.pl serwis legalnej wymiany i sprzedaży gier Damian Legawiec @ Aula. 08.10.2009 projekt wspierany przez TMT.incubator O gametrade.pl (1/2) serwis przeznaczony dla entuzjastów: gier komputerowych
Startupy poważny biznes z przyszłością czy kolejna bańka?
Startupy poważny biznes z przyszłością czy kolejna bańka? Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu al. Niepodległości 10, 61-875 Poznań cellary@kti.ue.poznan.pl
CENTRUM INNOWACJI I TRANSFERU TECHNOLOGII
CENTRUM INNOWACJI I TRANSFERU TECHNOLOGII Uniwersytetu Warmińsko sko-mazurskiego w Olsztynie UWM W OLSZTYNIE 17 Wydziałów 56 kierunków kształcenia ponad 31 tys. studentów ponad 1700 pracowników naukowych
Profil biznesu INNO-GENE S.A. INNO-GENE S.A.
Profil biznesu INNO-GENE S.A. został powołany w celu stworzenia i zarządzania grupą kapitałową złożoną z podmiotów branży life-science prowadzących działalność specjalistyczną Ideą funkcjonowania grupy
Badanie firm odpryskowych w kontekście dyfuzji innowacji w sieciach przedsiębiorstw w Wielkopolsce
Badanie firm odpryskowych w kontekście dyfuzji innowacji w sieciach przedsiębiorstw w Wielkopolsce dr inż. Arkadiusz Borowiec, dr inż. Krzysztof Kubiak Spotkanie informacyjne współfinansowane ze środków
Co potrzeba aby założyć start up sukcesem. Tadeusz Uhl Akademia Górniczo Hutnicza EC Grupa sp. z o.o
Co potrzeba aby założyć start up sukcesem Tadeusz Uhl Akademia Górniczo Hutnicza EC Grupa sp. z o.o Definicja firmy start up Start up to przedsięwzięcie biznesowe, które w swoim modelu ma innowacje, czyli
2010-11-25. Plan prezentacji. Model wspierania przedsiębiorczości technologicznej na przykładzie InQbatora PPNT FUAM. Idea. Idea
Plan prezentacji Model wspierania przedsiębiorczości technologicznej na przykładzie InQbatora PPNT FUAM Anna Tórz Oferta InQbatora Preinkubacja Inkubacja Infrastruktura Promocja Pieniądze Kontakty Skąd
Starostwo Powiatowe w Żaganiu ul. Dworcowa 39 68-100 Żagań. Konkurs Młody Przedsiębiorca
Starostwo Powiatowe w Żaganiu ul. Dworcowa 39 68-100 Żagań Konkurs Młody Przedsiębiorca Żagań 2010 I. POJĘCIE BIZNESPLANU Biznes plan (ang business plan, corporate plan) jest dokumentem planistycznym związanym
SIEĆ ANIOŁÓW BIZNESU JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA KOBIECYCH INWESTYCJI.
SIEĆ ANIOŁÓW BIZNESU JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA KOBIECYCH INWESTYCJI. Żaneta Jurek Koordynator Kobiecej Sieci Aniołów Biznesu Kobieca Sieć Aniołów Biznesu Źródła finansowania: WEWNĘTRZNE (samofinansowanie)
Wsparcie innowacyjnych pomysłów na starcie. Warsztaty StartUp-IT, Poznań, 22 września 2007 roku
Wsparcie innowacyjnych pomysłów na starcie Warsztaty StartUp-IT, Poznań, 22 września 2007 roku Agenda_ Kim jesteśmy Nasza filozofia beyond capital_ Specyfika projektów na wczesnych etapach rozwoju Jak
Inwestycje Kapitałowe w innowacyjne projekty
Inwestycje Kapitałowe w innowacyjne projekty Krótko o inkubatorze Forma prawna Spółka akcyjna Zasięg geogr. Polska (Świat) Start 2008 Oczekiwana st. zwrotu 70 % rocznie Debiut NC 7 czerwca 2010 Ilość projektów