ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA



Podobne dokumenty
ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

REGULAMIN TURNIEJU SPORTOWEJ GRY KARCIANEJ KANASTA W RAMACH I OGÓLNOPOLSKIEGO FESTIWALU GIER UMYSŁOWYCH 55+ GORZÓW WLKP R.

PIZZA FIESTA. CO MOŻNA ZOBACZYĆ NA KOSTCE? Składniki ( ryba, papryka, pieczarki, salami, ser)

SCRIBA JUNIOR SCRIBA JUNIOR I

Metoda LBL (ang. Layer by Layer, pol. Warstwa Po Warstwie). Jest ona metodą najprostszą.

Wtedy wystarczy wybrać właściwego Taga z listy.

Instalacja. Zawartość. Wyszukiwarka. Instalacja Konfiguracja Uruchomienie i praca z raportem Metody wyszukiwania...

Jak korzystać z Group Tracks w programie Cubase na przykładzie EWQLSO Platinum (Pro)

Dziedziczenie : Dziedziczenie to nic innego jak definiowanie nowych klas w oparciu o już istniejące.

Podatek przemysłowy (lokalny podatek od działalności usługowowytwórczej) :02:07

Strategia rozwoju kariery zawodowej - Twój scenariusz (program nagrania).

Warunki formalne dotyczące udziału w projekcie

Instrukcja obsługi platformy zakupowej e-osaa (klient podstawowy)

Edycja geometrii w Solid Edge ST

E-commerce dofollow list

Instrukcja wprowadzania danych do formularza importowego edziennika MobiReg wersja Light v.1.1

art. 488 i n. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.),

Ogólna charakterystyka kontraktów terminowych

Zadania. SiOD Cwiczenie 1 ;

Posiadane punkty lojalnościowe można również wykorzystać na opłacenie kosztów przesyłki.

Skuteczność i regeneracja 48h albo zwrot pieniędzy

DE-WZP JJ.3 Warszawa,

PROE wykład 7 kontenery tablicowe, listy. dr inż. Jacek Naruniec

II. WNIOSKI I UZASADNIENIA: 1. Proponujemy wprowadzić w Rekomendacji nr 6 także rozwiązania dotyczące sytuacji, w których:

Urządzenia do bezprzerwowego zasilania UPS CES GX RACK. 10 kva. Wersja U/CES_GXR_10.0/J/v01. Praca równoległa

Nowe funkcjonalności

Turniej Piłkarski. Copa Manufaktura 2006

KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI. Z WYKORZYSTANIEM METOD AKTYWIZUJĄCYCH w klasie I gimnazjum. TEMAT: Działania łączne na liczbach wymiernych

z dnia Rozdział 1 Przepisy ogólne

Media Organizer v1.0b

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ: AGRESJA I STRES. JAK SOBIE RADZIĆ ZE STRESEM?

Konfiguracja programu Outlook 2007 do pracy z nowym serwerem poczty (Exchange)

ZGADNIJ i SKOJARZ. Gra edukacyjna. Gra dla 2 4 osób od 8 lat

do 30 sekund włącznie zawierają informację Projekt/materiał dofinasowany z Unii Europejskiej

Motywuj świadomie. Przez kompetencje.

INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z ELEKTRONICZNEJ ŚCIEŻKI WYKAZÓW

INSTRUKCJA DLA INSPEKTORÓW DS. REJESTRACJI

enova Workflow Obieg faktury kosztowej

str. 1 WSTĘP Instrukcja użytkowania dla zaciskarek ręcznych typów SYQ 14-20A i SYQ14-32A (lipiec 2008) Złączki F5 profil U Złączki F7 profil TH

*** Przeczytaj najpierw, ponieważ to WAŻNE: ***

UMOWA korzystania z usług Niepublicznego Żłobka Pisklęta w Warszawie nr../2013

Warsztaty muzealne. Skrzynia pełna tajemnic. Prahistoria. Epoka kamienia.

Norma Krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej GS 993/1998 SASO 630 (GS 993) WYMOGI DOTYCZĄCE UBOJU ZWIERZĄT ZGODNIE Z ZASADAMI PRAWA ISLAMU

Na podstawie art.4 ust.1 i art.20 lit. l) Statutu Walne Zebranie Stowarzyszenia uchwala niniejszy Regulamin Zarządu.

ZAMAWIAJĄCY. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (DALEJ SIWZ )

Logowanie do systemu Faktura elektroniczna

Poradnik, jak zamontować kompletny cylinder z głowicą 50, 60, 80ccm.

KLAUZULE ARBITRAŻOWE

V TURNIEJ HALOWEJ PIŁKI NOŻNEJ O PUCHAR WÓJTA GMINY UJSOŁY UJSOŁY 2012 ORGANIZATOR. Gminny Ośrodek Kultury w Ujsołach. TERMIN i MIEJSCE ROZGRYWEK

PROCEDURA NR 1 PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECKA Z PRZEDSZKOLA HELIANTUS

ZAPYTANIE OFERTOWE PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: DOSTAWA UŻYWANEGO SAMOCHODU DOSTAWCZEGO DLA ZAKŁADU WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W PACZKOWIE

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina

Przerwa między końcem Testu 1, a początkiem Testu 2 powinna wynosić 6-8 minut.

WNIOSEK O ZORGANIZOWANIE STAŻU. Wnioskuję o skierowanie... bezrobotnego(-ych) do odbycia stażu według specyfikacji:

Rozdział 6. Pakowanie plecaka. 6.1 Postawienie problemu

Prezydent Miasta Radomia

WYŚCIG ORTOGRAFICZNY INSTRUKCJA. gra edukacyjna dla 2-3 osób rekomendowany wiek: od lat 7

Regulamin. Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej "Doły -Marysińska" w Łodzi

Platforma zamówień personelu JOBMAN.pl

Akademickie Centrum Informatyki PS. Wydział Informatyki PS

Tytuł. Autor. Dział. Innowacyjne cele edukacyjne. Czas. Przebieg. Etap 1 - Wprowadzenie z rysem historycznym i dyskusją

REGULAMIN VII MISTRZOSTW UCZELNI WYŻSZYCH W GRACH ZESPOŁOWYCH 2016r. Piłka Koszykowa Organizator: URSSPCZ i RUZSPPCZ Koordynator Mistrzostw: Piotr Żak

Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia IDM Spółka Akcyjna w upadłości układowej z siedzibą w Krakowie na dzień 30 czerwca 2015 roku

Instalacja Plugin. Rys. 1. Folder Plugin.

DYSTRYBUCJA : DJ-DISTRIBUTION NUMARK POLSKA

Opis programu do wizualizacji algorytmów z zakresu arytmetyki komputerowej

ELemENtY gry 14 ORDERÓW To dodatkowe punkty, które można zdobyć po spełnieniu określonego warunku. Na przykład: za pierwszy ukończony komiks Tytusa.

Zmiany w wersji 1.18 programu VinCent Office.

Regulamin. I edycji. Konkursu Teatralnego. Gdyńskie Centrum Filmowe, września 2016 roku.

Umowa o pracę zawarta na czas nieokreślony

Instrukcja poruszania się po stronie krok po kroku. tak zwane ABC Plusika

REGULAMIN RADY RODZICÓW DZIAŁAJĄCEJ PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 29 IM. GIUSEPPE GARIBALDIEGO W WARSZAWIE

6-106 lat 2-6 graczy

Zapisy na kursy B i C

Jak postawić tablicę informacyjną? Plan działania dla animatorów przyrodniczych

Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia. i3d S.A. z siedzibą w Gliwicach

Co do zasady, obliczenie wykazywanej

Jak wytresować swojego psa? Częs ć 1. Niezbędny sprzęt przy szkoleniu psa oraz procesy uczenia

Opis Najważniejsze cechy modułu: Predefiniowane opcje wysyłki Rozszerzony podgląd zamówień... 2

Regulamin członkostwa w Klubie Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA Z OPERONEM. Vademecum doradztwa edukacyjno-zawodowego. Akademia

ZASADY REPRODUKCJI SYMBOLI GRAFICZNYCH PRZEDMOWA

XIII KONKURS MATEMATYCZNY

INSTYTUCJE WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI WARSZAWA, LIPIEC 2000

ostatni dzień miesiąca (yyyy-mm-dd) miejsce zam. - ulica nr miejscowość wypełnienia oświadczenia

Uniwersytet Warszawski Teoria gier dr Olga Kiuila LEKCJA 5

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Zasady rekrutacji dzieci do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2014/2015

Karta adaptacyjna GSM

REGULAMIN Zawodów Wędkarskich w miejscowości Komorzno w dniu r.

INFORMATOR -SPECJALIZACJE

Czy zdążyłbyś w czasie, w jakim potrzebuje światło słoneczne, aby dotrzeć do Saturna, oglądnąć polski hit kinowy: Nad życie Anny Pluteckiej-Mesjasz?

Żałoba po śmierci osoby bliskiej, która zginęła w wyniku morderstwa lub zabójstwa

Regulamin Konkursu pod nazwą Dove wymarzony efekt"

Instrukcja. 1 Zamawiając kuriera. W Paczkomacie lub POK. 3 Nadając list polecony. nadawania przesyłek z Allegro: (Punkt Obsługi Klienta)

Regu g l u a l min i n w s w pó p ł ó p ł r p acy O ow o iązuje od dnia

" U m o w a B 2 B. 1. P o s t a n o w i e n i a o g ó l n e

Program Google AdSense w Smaker.pl

Rozliczenia z NFZ. Ogólne założenia. Spis treści

Odpowiedzi na pytania zadane do zapytania ofertowego nr EFS/2012/05/01

Transkrypt:

ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA DODATEK KONTYNENTY FOREZJA 1. Czy zwierzę z cechą forezja przenosi się wyłącznie na tę samą lokację, na którą przemieszcza się migrujące zwierzę? 2. W sytuacji, gdy wszystkie moje zwierzęta były nakarmione i miały uzupełnione zasoby tkanki tłuszczowej, powiedziałem pas. Czy gdy inny gracz zadeklarował migrację, mogę użyd cechy forezja i jednym ze swoich zwierząt przenieśd się na inną lokację? Jeśli byłeś zmuszony do spasowania (żadne z Twoich zwierząt nie mogło już wykorzystad swoich cech), możesz użyd cechy forezja. MIGRACJA 1. Mam dwoje zwierząt połączonych cechą zagrywaną na pary zwierząt. Jedno z nich ma cechę migracja, a drugie forezję. Czy w momencie, gdy te zwierzęta migrują, muszę odrzucid kartę z cechą zagrywaną na pary zwierząt? Nie, ponieważ znajdą się one w tej samej lokacji. Jedynie w sytuacji gdy dwoje zwierząt jest połączonych cechami zagrywanymi na pary zwierząt i jedno z nich migruje (znajdzie się w innej lokacji niż drugie zwierzę, które nie ma forezji), odrzucamy cechę zagrywaną na pary zwierząt. NOWOTWÓR 1. Czy można odrzucid nowotwór, używając cechy odrzucenie ogona? 2. Gdzie mam umieścid nową zagrywaną kartę z cechą, gdy moje zwierzę ma nowotwór? Nad kartą nowotwór i wszystkimi wcześniej dodanymi cechami. Nigdy nie możemy umieścid nowej cechy pod nowotworem. 3. Czy za pomocą cechy metamorfoza mogę odrzucid nowotwór?

4. Co się stanie z cechami, które były nieaktywne, gdy karta nowotworu zostanie odrzucona? Te cechy działają normalnie, tak jak przed otrzymaniem karty z cechą nowotwór. 5. Czy w sytuacji, gdy na skutek działania cechy nowotwór mam nieaktywną uzupełnioną tkankę tłuszczową, muszę odrzucid żółty znacznik? Nie, ale oczywiście nie można skorzystad z tkanki tłuszczowej, dopóki jest ona nieaktywna, czyli nie można zamienid żółtego znacznika na niebieski. 6. Gdy na skutek nowotworu cecha specjalizacji przestała działad, czy mogę stworzyd nowe zwierzę na tej samej lokacji z taką samą specjalizacją? PARZYDEŁKA 1. Mój drapieżnik, połączony z innym zwierzęciem kartą przywry, został sparaliżowany. Czy cechy zagrywane na pary zwierząt (w tym przypadku przywra) działają nadal, czy nie? Nie działają. W tym konkretnym przypadku zarówno drapieżnik, jak i drugie zwierzę nie potrzebują dodatkowego znacznika jedzenia. 2. Zwierzę z cechą stadnośd zostało sparaliżowane. Czy liczy się ono przy podliczaniu zwierząt z tą cechą na danej lokacji? Nie, nie liczy się, ponieważ cechy sparaliżowanego zwierzęcia nie działają. Dotyczy to również m.in. drapieżników. 3. Mam dwoje zwierząt, jedno z nich ma mimikrę i parzydełka, drugie nie ma żadnych cech. Drapieżnik atakuje moje pierwsze zwierzę. Co mogę zrobid? Można albo wyznaczyd jako zamienną ofiarę drugie zwierzę, albo sparaliżowad drapieżnika. Wybór należy do gracza. 4. Moje zwierzę ma parzydełka i odrzucenie ogona. Gdy atakuje je drapieżnik odrzucam kartę parzydełka. Czy drapieżnik w takiej sytuacji zostanie sparaliżowany? Nie. Mogłoby się tak stad, gdyby skorzystało się z cechy parzydełka, a nie odrzucenie ogona. 5. Mam zwierzęta połączone kooperacją, jedno z nich (drapieżnik) zjadło zwierzę z parzydełkami. Co się dzieje w takiej sytuacji? Drapieżnik zostaje sparaliżowany i dostaje 2 niebieskie znaczniki. Jego cechy nie działają i drugie zwierzę nie może dostad znacznika na skutek działania kooperacji. 6. Mam drapieżnika z cechą żyworodnośd. Czy gdy zaatakuję zwierzę z cechą parzydełka, będę mógł skorzystad z cechy żyworodnośd? Nie, najpierw następuje paraliż.

REGENERACJA 1. Czy drapieżnik z cechą inteligencja może zignorowad regenerację u swojej ofiary i tym samym spowodowad, że ta się nie zregeneruje? Nie, nie może. 2. Moje zwierzę, które ma uzupełnione zasoby tkanki tłuszczowej, zostało zjedzone, jednak na skutek działania cechy regeneracja zregenerowało się. Czy muszę oddad znacznik tkanki tłuszczowej? Nie. REKOMBINACJA 1. Czy z cechy rekombinacja korzysta się zamiast wzięcia czerwonego znacznika z banku żywności? Nie. Podobnie jak np. z cechy wypas, z rekombinacji można skorzystad razem z atakiem czy zabraniem znacznika z banku żywności. 2. Co się dzieje w sytuacji, gdy jedno z moich zwierząt, które jest połączone z innym cechą rekombinacja, nie posiada żadnych cech? W tym przypadku rekombinacja nie może byd użyta. 3. Mam jedno zwierzę, które użyło cechy muszla. Na skutek rekombinacji cecha muszla przeszła na inne zwierzę. Czy zwierzę, które jako pierwsze miało cechę muszla, może teraz zabrad czerwony znacznik z banku żywności? Tak, może. 4. Czy w sytuacji, gdy użyję cechy rekombinacja i karta z uzupełnioną tkanką tłuszczową przejdzie na inne zwierzę, żółty znacznik pozostaje na karcie? Nie, należy go odrzucid. STADNOŚD 1. Gdy mam kartę z cechą stadnośd pod kartą z nowotworem, czy bierze się ją pod uwagę przy podliczaniu ile zwierząt znajduje się na danej lokacji? Nie, ponieważ znajduje się pod nowotworem jest nieaktywna. To samo dotyczyłoby cechy drapieżnika, która znalazłaby się pod nowotworem.

DODATEK PRZESTWORZA DIABEŁ MORSKI 1. Ile znaczników żywności potrzeba, aby wykarmid diabła morskiego? Zakładając, że nie ma on dodatkowych cech i karta diabła morskiego jest zakryta, wystarczy jeden, ale gdy karta jest odkryta, potrzeba dwóch znaczników. 2. Czy odkryty diabeł morski może zaatakowad zwierzę wyłącznie z cechą latanie? Nie. Po odkryciu oraz bez dokładania dodatkowych kart diabeł morski jest zwykłym drapieżnikiem z jedną cechą (drapieżnika). Nie może więc atakowad zwierzęcia wyłącznie z cechą latanie (mają taką samą ilośd cech). 3. Posiadam jednego odkrytego diabła morskiego z dodaną cechą odrzucenie ogona. Diabeł morski zostaje zaatakowany, więc chcę odrzucid cechę drapieżnika (= kartę diabła morskiego). Czy mogę to zrobid? Aby uniknąd nieporozumieo, jedną kartę ze swojego stosu kart odrzuconych połóż stroną jaszczurki na diable morskim jak najszybciej po jego odkryciu. W ten sposób będziesz miał normalne zwierzę z cechą drapieżnik. 4. Diabeł morski został nakarmiony, a dopiero potem został odkryty. Czy po odkryciu można zachowad czerwony znacznik żywności? 5. Posiadam ukrytego diabła morskiego i zwierzę A z cechą mimikra. Jeśli drapieżnik zaatakuje zwierzę A, które używa cechy mimikra, aby skierowad atak na diabła morskiego, czy może on zostad odkryty? Tak, wręcz powinien. 6. Mój diabeł morski wykonał kontratak, ale nie mógł zjeśd atakującego drapieżnika. Jeśli chcę zapolowad diabłem morskim w następnej kolejce, czy mogę zignorowad jedną z cech ofiary, tak jakby diabeł morski posiadał cechę inteligencja? Nie. Diabeł morski może użyd ataku tylko raz. 7. Czy diabeł morski posiada cechę pływanie? W koocu jest on rybą. Nie, diabeł morski nie posiada cechy pływanie. 8. Czy mogę odkryd diabła morskiego, gdy ten nie został zaatakowany, jednak zaatakowane zostało inne z moich zwierząt? Tak, jednak tylko wtedy, gdy zaatakowane zostało jedno z Twoich zwierząt, które nie posiada żadnych cech. 9. Czy kartę diabła morskiego można zagrad na zwierzę tylko jako cechę drapieżnik?

Nie. Jest to specjalna karta, którą można zagrad tylko jako zwierzę. Uwaga! Cecha drapieżnik na diable morskim jest umieszczona bezpośrednio nad główną cechą, a nie po przeciwnej stronie (tak jak w przypadku cech, z których można wybrad). INTELIGENCJA 1. Mam drapieżnika z cechą inteligencja, który jak się okazało zaatakował diabła morskiego. Czy mogę zignorowad cechę diabeł morski? Nie, jest to wyjątek. 2. Czy mogę za pomocą cechy inteligencja zignorowad wypas i metamorfozę? Tak, ale zignorowanie tych cech nie ma dla atakującego drapieżnika najmniejszego znaczenia. 3. Czy pływający drapieżnik z cechą inteligencja może zaatakowad zwierzę, które znajduje się na jakimś kontynencie? Nie, ponieważ zwierzę na lądzie nie pływa. Tu funkcjonuje zasada, że pływający drapieżnik może zaatakowad tylko zwierzę, które pływa, a nie to, które jest na lądzie. 4. Czy drapieżnik z cechą inteligencja może zignorowad cechy takie jak duża masa ciała czy pływanie? Drapieżnik będący na lądzie może zaatakowad pływające zwierzę, ponieważ zignoruje jego cechę, jaką jest pływanie. (Z tego i poprzedniego wyjaśnienia wynika, że pływający drapieżnik z cechą inteligencja nie może zaatakowad niepływającego zwierzęcia, jednak niepływający drapieżnik z cechą inteligencja może zaatakowad zwierzę, które pływa). 5. Co się stanie w sytuacji, gdy mój drapieżnik z cechą inteligencja zaatakuje zwierzę A z mimikrą, jednak ja nie użyję cechy inteligencja, a przeciwnik wyznaczy jako zamienną ofiarę zwierzę B? Czy mogę wówczas użyd cechy inteligencja? Nie. Inteligencja mogła byd użyta tylko wtedy, gdy atakowałeś zwierzę A. 6. Można za pomocą cechy inteligencją zignorowad cechy zagrywane na pary zwierząt? LATANIE 1. Mam zwierzę wyłącznie z cechą latanie. Czy może ono byd zaatakowane przez zwierzę posiadające cechę drapieżnik? Nie. Liczba cech w tym przypadku jest równa, drapieżnik to również cecha. METAMORFOZA 1. Ile razy w fazie żywienia mogę użyd cechy metamorfoza? Raz.

2. Czy mogę odrzucid kartę przywry, używając cechy metamorfoza? Nie. 3. Czy mogę odrzucid kartę z cechą zagrywaną na pary zwierząt, używając metamorfozy? 4. Czy mogę odrzucid kartę z cechą metamorfoza, używając cechy metamorfoza? 5. Mam dwoje zwierząt połączonych symbiozą. Zwierzę A jest symbiontem. Czy zwierzę B może użyd cechy metamorfoza, aby się najeśd? Tak, jednak tylko wtedy, gdy odrzuci kartę z cechą symbioza. MUSZLA 1. Gdzie należy odłożyd kartę z cechą muszla, gdy odrzuca się ją przy użyciu cech odrzucenie ogona lub metamorfoza? Na stos kart odrzuconych gracza, który odrzucił tę kartę. Karta pozostałaby na stole tylko wtedy, gdyby zwierzę z tą cechą umarło. 2. Moje zwierzę użyło cechy muszla. Czy mogę wykorzystad metamorfozę, aby je nakarmid? Nie, ponieważ dzięki metamorfozie zwierzę dostałoby niebieski znacznik żywności, którego otrzymad nie może (specyfika cechy muszla). 3. Moje zwierzę ukryło się w muszli. Czy mogę w takiej sytuacji skorzystad z cechy zdolnośd hibernacji? PRZYWRA 1. Ile na koniec gry dostanie się punktów za kartę przywry? 3 punkty 2 za dodatkowe wymagania żywieniowe i 1 za cechę. 2. Czy można się pozbyd karty przywra za pomocą innych kart? Nie, nie można. 3. Czy dwoje zwierząt, na które zagrywam cechę przywra, musi byd wcześniej ze sobą połączone? Nie, dzięki karcie przywra łączymy dwoje zwierząt przeciwnika. 4. Na koniec fazy żywienia moim zwierzętom połączonym kartą przywra brakuje po 1 znaczniku, aby się najeśd i przeżyd. W fazie wymierania gatunku i dobierania kart pierwsze zwierzę umiera, odrzucam więc kartę przywry. Czy moje drugie zwierzę nadal potrzebuje o 1 znacznik żywności więcej?

Bierze się pod uwagę stan z fazy żywienia. W sytuacji opisanej powyższej żadne ze zwierząt nie przeżyje. SEPIA 1. Mój drapieżnik próbował zaatakowad zwierzę posiadające cechę sepia i został opluty barwnikiem. Czy mogę ponownie w tej fazie użyd cechy drapieżnik? SPECJALIZACJA 1. Ile razy w każdej fazie żywienia mogę użyd karty z cechą specjalizacja? Tylko jeden raz w każdej fazie żywienia. 2. Czy w tej samej kolejce mogę użyd karty z cechą specjalizacja i z cechą drapieżnik? Nie. Jeśli używam cechy specjalizacja, nie mogę użyd w tej samej kolejce cechy drapieżnik. ZASADZKA 1. Mój drapieżnik posiada cechę zasadzka i wykonał już atak, używając tylko cechy drapieżnik. Czy nadal mogę użyd zasadzki, aby zaatakowad zwierzę biorące jedzenie z banku żywności? Nie, nie możesz. Zasadzka jest jedynym ulepszeniem cechy drapieżnik. Nie pozwala polowad więcej niż raz w fazie żywienia. 2. Mój drapieżnik zaatakował zwierzę poza swoją kolejką, używając cechy zasadzka. Czy w swojej kolejce mogę zaatakowad zwierzę przeciwnika, używając cechy drapieżnik? Nie, nie możesz. 3. Atakuję zwierzę przeciwnika moim drapieżnikiem z cechą zasadzka poza swoją kolejką, gdy zwierzę to bierze pożywienie z banku żywności. Czy przeciwnik może użyd cech obronnych tego zwierzęcia? Zgodnie z zasadami wszystkie cechy obronne z wyjątkiem rycia i muszli mogą byd użyte. 4. Moje zwierzę zostało zaatakowane przez drapieżnika z cechą zasadzka, ale udało mu się uciec. Czy to zwierzę zachowuje znacznik żywności, który próbowało wziąd z banku? Tak, zwierzę ucieka razem z czerwonym znacznikiem. 5. Posiadam drapieżnika z cechą zasadzka. Mój przeciwnik ma dwoje zwierząt połączonych cechą komunikacja i używa tej cechy, aby je nakarmid. Czy mogę zaatakowad dowolne z tych zwierząt? Tak, jednak jeśli zaatakujesz pierwsze zwierzę i je zjesz, komunikacja nie zostanie uruchomiona i czerwony znacznik wróci do banku żywności. Za każdym razem, gdy atakujesz zwierzę biorące czerwony znacznik z banku żywności, najpierw musisz wykonad atak i jeśli ofiara zginie, czerwony znacznik wraca do banku żywności. W tym wypadku żadna z cech zagrywanych na pary zwierząt nie

zostanie uruchomiona i wszystkie cechy zaatakowanego zwierzęcia są odrzucane na stos kart odrzuconych. 6. Moje zwierzę z cechą wypas jest atakowane przez drapieżnika z cechą zasadzka, gdy bierze czerwony znacznik z banku żywności. Nie mam wystarczającej ilości cech obronnych, aby odeprzed atak. Czy mogę użyd cechy wypas, zanim zwierzę zginie? Nie, nie możesz. 7. W grze bierze udział trzech graczy. Dwóch z nich ma zwierzęta z cechą zasadzka. Trzeci gracz ma zwierzę bez żadnych cech i bierze jeden znacznik z banku żywności. Czyj drapieżnik atakuje jako pierwszy? W tym rzadkim przypadku atakuje gracz znajdujący się po lewej stronie właściciela ofiary. ŻYWORODNOŚD 1. Co się dzieje, gdy moje zwierzę z cechą żyworodnośd jest najedzone, ale nie ma już kart w talii? Cecha ta nie może byd użyta. 2. Jeśli zwierzę skorzystało z cechy zdolnośd hibernacji, czyli jest najedzone, czy może również skorzystad z cechy żyworodnośd? 3. Czy gdy moje zwierzę zamieniło żółty znacznik tkanki tłuszczowej na niebieski i w ten sposób się najadło, mogę użyd cechy żyworodnośd? Oczywiście. Żeby powstało nowe zwierzę, zwierzę z cechą żyworodnośd musi byd najedzone, nie ma jednak znaczenia, w jaki sposób uzyskało pokarm. DODATEK DZIEŃ DARWINA WATAHA 1. Jak należy rozumied opis na karcie: aby zagrad tę kartę potrzebne są dwa drapieżniki z cechą wataha? Zagrad = wykorzystad cechę, użyd. 2. Czy przy ataku dwóch drapieżników z cechą wataha na zwierzę z cechą mimikra, konieczne jest wskazanie dwóch zastępczych celów? Dwa drapieżniki z cechą wataha mogą polowad TYLKO na 1 zwierzę z cechą duża masa ciała lub stadnośd. Należy wskazad jeden cel zastępczy, ale posiadający cechę duża masa ciała lub stadnośd. Jeśli nie ma takiego zwierzęcia, cecha mimikra nie działa.

3. Czy przy ataku na zwierzę z cechą kamuflaż oba drapieżniki muszą posiadad cechę ostry wzrok? Wystarczy że jeden z drapieżników ma cechę ostry wzrok. 4. Czy można wykorzystad cechę sepia przy ataku dwóch drapieżników? 5. Czy przy ataku na zwierzę z cechą szybkośd trzeba rzucid kością 2 razy by uniknąd ataku? Raz. Mimo iż atakują dwa drapieżniki, atak jest jednoczesny = pojedynczy. 6. Czy przy udanym ataku na zwierzę z cechą jad, w fazie wymierania ginie jeden drapieżnik jeśli drugi z nich posiada cechę odpornośd? I analogicznie czy umierają oba zwierzęta, jeśli żadne z nich nie posiada odporności? Cecha jad dotyka obydwu drapieżników. Jeśli któryś z nich posiada cechę odpornośd, to ten drapieżnik nie ginie. Jeśli któryś z drapieżników posiada cechę inteligencja (i użyje jej do zignorowania jadu), nikt nie ginie. 7. Czy przy ataku na zwierzę z cechą Odrzucenie ogona trzeba odrzucid 2 karty? Nie, tylko jedną kartę. KLEPTOPLASTIA 1. Czy wykorzystanie co rundę cechy kleptoplastia jest dowolną decyzją gracza, czy podobnie jak w przypadku np. dużej masy ciała działa zawsze? Gracz decyduje czy chce użyd cechy kleptoplastia.