tekst łatwy do czytania Jak otrzymać pomoc z Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu

Podobne dokumenty
Jak otrzymać pomoc z Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu

sprzętu rehabilitacyjnego Tekst łatwy do czytania foto: Anna Olszak Dofinansowanie zakupu

O tym, jakie będziesz miał zabiegi rehabilitacyjne na turnusie, decyduje twój lekarz rodzinny lub specjalista, u którego się leczysz.

Dowód osobisty. Dowód osobisty mówi, kim jesteś, jakie masz imię i nazwisko, gdzie mieszkasz. Dowód osobisty mówi, że jesteś obywatelem Polski.

przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych Tekst łatwy do czytania foto: Anna Olszak Dofinansowanie zakupu

Spis barier technicznych znajdziesz w Internecie. Wejdź na stronę

Tekst łatwy do czytania. foto: Anna Olszak. Dofinansowanie zakupu sprzętu lub wykonania usług z zakresu likwidacji barier technicznych

Tekst łatwy do czytania. foto: Anna Olszak. Dofinansowanie zakupu sprzętu lub wykonania usług z zakresu likwidacji barier w komunikowaniu się

osoby niepełnosprawne, którym stan zdrowia pozwala na podjęcie pracy w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy,

Publikacja opracowana w ramach projektu grantowego: Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych.

Rejestracja osób bezrobotnych

JAK KUPIĆ BILET ŚDM KRAKÓW 2016?

DZIŚ SZKOLENIE JUTRO ZATRUDNIENIE

Powiatowy Urząd Pracy w Środzie Śląskiej

1. Jak utworzyć nowe konto Kandydata (egzaminowanego)? Jak zalogować się na konto Kandydata (egzaminowanego)?... 5

EKP WNIOSEK W SPRAWIE KAPITAŁU POCZĄTKOWEGO

Szkolenia indywidualne wskazane przez bezrobotnego

ELEKTRONICZNE ZWOLNIENIA LEKARSKIE

Wpisany przez Administrator sobota, 11 października :00 - Poprawiony wtorek, 02 sierpnia :33

Instrukcja obsługi platformy edukacyjnej MODUŁ KURSANT

OŚWIADCZENIE O DOCHODACH ZA 2014 ROK 2015/2016

Wydawanie pieniędzy Uczelni, czyli Jak rozliczać dokumenty księgowe? Podstawowe informacje:

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego. Dowód osobisty on-line. KROK I: uzyskanie Profilu Zaufanego

Uzupełnij formularz rekrutacyjny na stronie i zdobądź pracę w Amazon! Postępuj zgodnie z instrukcją.

JAK SAMODZIELNIE UTWORZYĆ POTWIERDZENIE DANYCH Z ZUS na portalu PUE ZUS

PŁACISZ I MASZ, CZYLI CO CI SIĘ NALEŻY, GDY OPŁACASZ SKŁADKI

OBSZAR DZIAŁANIA. Poznań

REJESTRACJA PRZEZ INTERNET

NOWA STREFA KIBICA bilety.legia.com

Pochodne prawo do świadczeń rodzinnych

Doradca płatnika składek

Instrukcja zakupu Karty Identyfikacyjnej Kibica (KIK)

W N I O S E K. o przyznanie miejsca w przedszkolu w ramach projektu SZCZĘŚLIWE PRZEDSZKOLAKI

Zgłoszenie do rejestracji przez Internet w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kartuzach

1. Logowanie do systemu sprzedaży

ZUS PRZEZ INTERNET KROK PO KROKU ZŁOŻENIE WNIOSKU O ŚWIADCZENIE WYCHOWAWCZE NA DRUGIE I KOLEJNE DZIECKO. Zaloguj się do swojego profilu PUE.

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego. Dowód osobisty on-line. KROK I: uzyskanie Profilu Zaufanego

Rejestracja. 1. W celu dokonania rejestracji osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako:

Spersonalizowany Plan Biznesowy

OFERTA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Co to jest demencja (demens)?

Wiek emerytalny od 1 października 2017 r. Sprawdź, co się zmieni i jakie masz uprawnienia

OŚWIADCZENIE O DOCHODACH ZA 2017 ROK 2018/2019

17 czerwca minął rok od wprowadzenia zmian w urlopach dla rodziców. Największa rewolucja to wydłużenie urlopu z 26 do 52 tygodni.

Opiekujesz się dzieckiem i chcesz mieć ubezpieczenia?

FAQ. 2. Czy muszę przedstawiać dochody rodziny w aplikacji o pożyczkę? 3. Ile się czeka na otrzymanie potwierdzenia o przyznaniu pożyczki?

Instrukcja RPWDL Zarejestruj Aplikacja Rejestr Praktyk Zawodowych

pue.zus.pl ZUS PRZEZ INTERNET KROK PO KROKU REJESTRACJA I LOGOWANIE REJESTRACJA

Czy zapis ustawowy mówiący o refundacji kosztów za dojazdy do miejsca pracy jest obligatoryjny?

DAJ SOBIE SZANSĘ! Złóż wniosek o rehabilitację finansowaną przez ZUS. dla pacjenta

500+ DLA OSÓB NIEZDOLNYCH DO SAMODZIELNEJ EGZYSTENCJI

Zmiany w kształceniu podyplomowym pielęgniarek i położnych

REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE :

System Obsługi Organizacji

WNIOSEK O ZASIŁEK POGRZEBOWY

ZUS PRZEZ INTERNET KROK PO KROKU ZŁOŻENIE WNIOSKU O ŚWIADCZENIE WYCHOWAWCZE NA PIERWSZE DZIECKO LUB PIERWSZE I KOLEJNE DZIECI

ZAKŁADANIE KONTA W SYSTEMIE INTERNETOWEJ REJESTRACJI KANDYDATÓW WSKiP

pue.zus.pl ZUS PRZEZ INTERNET KROK PO KROKU DOSTĘP DO FORMULARZA PIT/ REJESTRACJA WIZYTY

Instrukcja RPWDL Zarejestruj Aplikacja Rejestr Praktyk Zawodowych

Stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych 2015/2016

ZASADY PRZYZNAWANIA BONU STAŻOWEGO PRZEZ POWIATOWY URZĄD PRACY W WĘGROWIE w 2015 roku. Rozdział I Postanowienia ogólne

Adres zamieszkania... Nr telefonu Obywatelstwo... Nr PESEL. Nr i seria dowodu osobistego.

JAK PIELĘGNIARKA I POŁOŻNA MOŻE ZAŁOŻYĆ KONTO W SMK

Jak więc zacząć poszukiwania pracy?

Powiatowy Urząd Pracy ul. Rzeźnicza Sosnowiec

na portalu społecznościowym Facebook

WARUNKI I TRYB PRZYZNAWANIA POMOCY MATERIALNEJ

Posiadam / nie posiadam orzeczony stopień niepełnosprawności:

Politechnika Lubelska. Elektroniczna rejestracja kandydatów na studia 2016/2017. Przykład rejestracji kandydata. Kliknij tutaj.

REJESTRACJA OSÓB BEZROBOTNYCH ORAZ POSZUKUJĄCYCH PRACY

WNIOSKU O MIEJSCE W DOMU STUDENTA. Uwaga! Wnioski o miejsce w Domu Studenta przyjmuje Sekcja Pomocy Materialnej pok. nr 5 w DS1 Sabinki

Jak prowadzić rozmowy wideo i głosowe z bliskimi osobami na przykładzie komunikatora Skype

w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz znacznym

TaalCompleet: e-learning Hoe werkt het? Pools Jak to działa? Polski

Jak szybko i sprawnie dodać ogłoszenie?

Politechnika Lubelska. Elektroniczna rejestracja kandydatów na studia 2015/2016. Przykład rejestracji kandydata 1. Kliknij tutaj.

Ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia dla studentów cudzoziemców nieposiadających obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej

INFORMACJE DLA ZLECENIOBIORCY

Regulamin wypłaty stypendium. szkoleniowego i stażowego w ramach projektu. Dziś aktywne jutro pracujące! nr POWR

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych. system elektroniczny POWIAT BUSKI

OŚWIADCZENIE. dla potrzeb ustalenia ustawodawstwa właściwego do wypłaty świadczeń rodzinnych i/lub świadczenia wychowawczego

Rejestracja szkoły w etwinning: przewodnik krok po kroku



ZASADY ORGANIZACJI SZKOLEŃ OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Z FUNDUSZU PRACY I PFRON W ROKU 2016

1. Uruchom stronię poczta.foof.pl (pisane bez www). Powinien wyświetlić się następujący ekran

Ułatw sobie zadanie i zapisz osobiście nowe osoby Online! Dzięki temu będziesz pewien, że nowy Konsultant trafił do Twojej struktury.

Nabór na rok szkolny 2016/2017

Osoba niepełnosprawna może zarejestrować się w Powiatowym Urzędze Pracyw Poznaniu jako: bezrobotna lub poszukująca pracy

1. Klienci Logowanie i Pulpit Mój profil Wyniki testów Moje CV Kapitał Kariery...

DOSTĘP DO FORMULARZA PIT / REZERWACJA WIZYTY

Człowiek najlepsza inwestycja. Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie uprzejmie informuje o wznowieniu przyjmowaniu wniosków na:

04. Seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (1)

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych system elektroniczny

Instrukcja. Zobacz jak w prosty sposób założyć swoją własną stronę www. ZDJĘĆ DODAWANIE INFORMACJI EDYCJA

Stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych 2016/2017

Instrukcja elektronicznego podpisywanie dokumentów z wykorzystaniem podpisu zaufanego

POWIATOWY URZĄD PRACY

WNIOSEK O ZASIŁEK OPIEKUŃCZY Z POWODU SPRAWOWANIA OPIEKI NAD CHORYM CZŁONKIEM RODZINY

5 kroków Rejestracji do Akcji 1% dla mojej szkoły

Transkrypt:

tekst łatwy do czytania Jak otrzymać pomoc z Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu

Jak otrzymać pomoc z Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu

Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu pomaga osobom, które nie mają pracy, a chcą pracować. Jeżeli potrzebujesz pomocy, by znaleźć pracę, przyjdź do Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu. Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu jest na Wildzie przy ulicy Czarnieckiego 9. Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu pomoże ci, gdy mieszkasz w Poznaniu lub w powiecie poznańskim. Powiat poznański to gminy dookoła Poznania. Żeby uzyskać pomoc Powiatowego Urzędu Pracy, musisz się zarejestrować. Zarejestrować, to znaczy zgłosić, że potrzebujesz pomocy. Pomoc Powiatowego Urzędu Pracy jest bezpłatna. Nie potrzebujesz pieniędzy. 1

Rejestracja Aby się zarejestrować, przyjdź do Urzędu rano, najlepiej o 7.30. W Holu A pobierz bilet do rejestracji. Hol A znajduje się naprzeciwko wejścia. Wejdź do Holu A. W Holu A znajduje się automat biletowy. Podejdź do automatu. Naciśnij na ekranie pole z napisem: Rejestracja 2

Automat wydrukuje bilet do rejestracji. Otrzymanie biletu oznacza, że zostaniesz przyjęty. Jeżeli nie otrzymasz biletu, musisz przyjść następnego dnia. Przeczytaj na bilecie, do którego pokoju i na którą godzinę masz przyjść. Przyjdź piętnaście minut wcześniej. Przeczytaj, jaka jest litera i cyfra na bilecie. Musisz poczekać, aż twój numer z biletu wyświetli się na tablicy nad drzwiami. W razie kłopotów podejdź do informacji i poproś o pomoc. 3

Możesz sobie pomóc. Zgłoś się do rejestracji przez Internet. Wpisz w Internet adres: www.praca.gov.pl. Kliknij w napis: zgłoszenie do rejestracji. Na ekranie wyświetli się ankieta. Musisz ją wypełnić. Ankieta nie jest łatwa. Możesz potrzebować pomocy w jej wypełnieniu. Poproś osobę zaufaną o pomoc. Na koniec na ekranie wyświetli się informacja, którego dnia i na którą godzinę masz przyjść do Urzędu. Zapisz sobie datę i godzinę. Do Urzędu przyjdź piętnaście minut przed umówioną godziną. W Holu A podejdź do automatu biletowego. Naciśnij pole z napisem: Potwierdzenie rezerwacji umówionej wizyty. 4

Wpisz swój numer PESEL. Numer PESEL napisany jest na dowodzie osobistym. Jeżeli popełnisz błąd, na ekranie pojawi się znak X. Naciśnij żółtą strzałkę i wpisz jeszcze raz numer PESEL. Automat wydrukuje bilet. Przeczytaj, do którego pokoju masz pójść. Przeczytaj, jaka jest litera i cyfra na bilecie. Musisz poczekać, aż twój numer z biletu wyświetli się na tablicy nad drzwiami. 5

Dokumenty Przed przyjściem do Urzędu przygotuj ważne dokumenty. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem. Może to być paszport lub legitymacja osoby niepełnosprawnej. Świadectwo ukończenia szkoły. Zaświadczenia, że ukończyłeś szkolenia, kursy lub warsztaty. Świadectwa pracy, jeżeli wcześniej pracowałeś. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, życiorys, czyli CV, jeżeli masz napisany. 6

Zaświadczenie z ZUS, jeżeli pracowałeś, a po zakończeniu pracy dostawałeś zasiłek chorobowy, macierzyński, świadczenia rehabilitacyjne lub rentę z tytułu niezdolności do pracy. Jeżeli nie masz zaświadczenia, idź do ZUS i o nie poproś. Jeżeli dostajesz rentę rodzinną, zabierz decyzję ZUS o jej przyznaniu. Dokumenty, które przygotowałeś, zabierz do Urzędu. Bardzo ważne jest, żebyś zabrał oryginały dokumentów. Ksero lub kopie zostaw w domu. Pamiętaj Bez dokumentów nie zostaniesz zarejestrowany. Powiatowy Urząd Pracy otwarty jest w poniedziałki od godziny 8.00 do 15.30, we wtorki od godziny 8.00 do 14.30, w środy od godziny 8.00 do 14.30, w czwartki od godziny 8.00 do 14.30, w piątki od godziny 8.00 do 14.30. 7

Powiatowy Urząd Pracy zarejestruje cię jako osobę poszukującą pracy. Zrobi to, jeżeli otrzymujesz rentę. Jeżeli nie otrzymujesz renty, Urząd zarejestruje cię jako osobę bezrobotną. W dniu rejestracji będziesz musiał podpisać oświadczenie osoby bezrobotnej. Oświadczenie mówi o twoich prawach i obowiązkach. Jako osoba bezrobotna otrzymasz ubezpieczenie zdrowotne. Będziesz mógł korzystać ze służby zdrowia i nie płacić za to. Jako osoba bezrobotna możesz otrzymać zasiłek. Zasiłek to pieniądze wypłacane przez Urząd. Urząd sprawdzi, czy należy ci się zasiłek. 8

Na jaką pomoc możesz liczyć? Po pierwsze, na pomoc doradcy klienta. Współpraca z doradcą jest bardzo ważna. Opowiedz doradcy, jaką pracę chcesz wykonywać i gdzie chciałbyś pracować. Opowiedz mu także, czego nie możesz robić. Doradca powie ci, jaką pomoc z Urzędu otrzymasz. Doradca pomoże ci w kontaktach z innymi specjalistami. Doradca pomoże ci znaleźć najlepszą dla ciebie ofertę pracy. Gdy przyjdziesz do Urzędu, zawsze spotkasz się i będziesz rozmawiać z tym samym doradcą. Po drugie, Urząd może wysłać cię na szkolenie zawodowe. Dzięki szkoleniu nauczysz się nowych umiejętności i zdobędziesz nowy zawód. 9

Po trzecie, Urząd może wysłać cię na staż zawodowy. Staż zawodowy to praca w zakładzie pracy, za którą Urząd wypłaci ci pieniądze. Pieniądze te to stypendium stażowe. Gdy skończysz staż, masz szansę na pracę. To, czy dostaniesz pracę, zależy od pracodawcy. Twoje szanse rosną, jeżeli dobrze pracowałeś na stażu i pracodawca jest z ciebie zadowolony. Po czwarte, Urząd zwróci ci pieniądze za dojazd na staż lub szkolenie. Zwróci ci pieniądze za bilety autobusowe, kolejowe lub inne. Jeżeli opiekujesz się dzieckiem do sześciu lat, Urząd może zwrócić ci część pieniędzy za opiekunkę do dziecka. Pozwoli ci to na udział w szkoleniu lub stażu. 10

Urząd sprawdzi, czy należą ci się pieniądze. Urząd może zwrócić ci część pieniędzy za opiekunkę dla osoby zależnej. Osoba zależna to na przykład chora matka, chory ojciec lub inny członek rodziny, którym się opiekujesz. O wszystko zapytaj swojego doradcę klienta. Doradca ci pomoże. Jeżeli sam znalazłeś pracodawcę, który da ci pracę, powiedz mu, żeby sprawdził w Internecie na stronie www.pup.poznan.pl, na jaką pomoc Urzędu może liczyć. Urząd może zwrócić mu pieniądze za przygotowanie dla ciebie miejsca pracy. Żeby pracodawca otrzymał zwrot pieniędzy, musisz zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy 11

jako osoba poszukująca pracy lub bezrobotna. Jeżeli potrafisz korzystać z Internetu, zaglądaj na stronę www.pup.poznan.pl. Znajdziesz tam informacje o kursach i szkoleniach oraz innych formach pomocy, jaką możesz otrzymać. Jeżeli nie znasz się na komputerach, o wszystko pytaj doradcę klienta. W Holu A znajduje się Informacja. Jeżeli czegoś nie wiesz, podejdź do Informacji i poproś o pomoc. W każdej chwili możesz zadzwonić do Powiatowego Urzędu Pracy. Poproś o numer telefonu swojego doradcę klienta. Jeżeli nie masz jeszcze doradcy klienta lub nie znasz jego numeru telefonu możesz zadzwonić na numer: 618 345 640 lub napisać e-mail na adres: kancelaria@pup.poznan.pl Opracował: Marek Szambelan, grafika, zdjęcia: Dobrochna Szambelan 12