PRZEWODNIK W TEKŚCIE ŁATWYM DO CZYTANIA Przygotowanie do wizyty indywidualnej w Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie
|
|
- Sylwester Wrona
- 6 lat temu
- Przeglądów:
Transkrypt
1 PRZEWODNIK W TEKŚCIE ŁATWYM DO CZYTANIA Przygotowanie do wizyty indywidualnej w Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie KRÓTKA HISTORIA MUZEUM Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolo-Spożywczego znajduje się we wsi Szreniawa, niedaleko Poznania. Muzeum Rolnictwa powstało na terenie parku, w którym znajduje się pałac. Pałac wybudował dawny właściciel tych ziem, Niemiec Herrmann Bierbaum w latach Niedaleko pałacu powstał folwark i budynek rządcy. Na folwarku hodowano konie, świnie oraz krowy. W 1920 roku Majątek od Niemców kupił Polak Józef Glabisz. Mieszkał on tutaj ze swoją żoną Katarzyną, czterema córkami i synem. Polski właściciel majątku Józef Glabisz zmarł w 1935 roku. Majątek odziedziczył jego syn Władysław. W czasie II wojny światowej rodzina Glabiszów została wyrzucona ze Szreniawy przez Niemców. Po wojnie majątek stał się własnością państwa. Na terenie folwarku powstała Szkoła Podkuwaczy Koni i Państwowe Gospodarstwo Rolne. W 1964 roku w Szreniawie otwarto Muzeum Rolnictwa. Od 1973 roku jest to muzeum narodowe. 1
2 WAŻNE INFORMACJE! Muzeum w Szreniawie to jedyne muzeum narodowe zajmujące się rolnictwem. W muzeum można zobaczyć stare narzędzia, maszyny i ciągniki rolnicze. Pokazujemy tu również urządzenia służące do produkcji żywności. Muzeum Rolnictwa jest wyjątkowe ze względu na mieszkające tu zwierzęta: woły, konie, kucyki, kozy, owce, króliki, świnie oraz gołębie, kaczki, gęsi, kury, perliczki i pawia. Pracowników muzeum możesz zawsze prosić o pomoc. Chętnie Ci pomogą ZASADY ZWIEDZANIA 1. Muzeum można zwiedzać indywidualnie lub z przewodnikiem. 2. Najlepiej poruszać się zgodnie z kierunkiem zwiedzania. 3. Nie trzeba wchodzić do każdego pawilonu. Można wybrać to, co najbardziej nas interesuje. 4. Czas zwiedzania całego muzeum to minimum 2 godziny. 5. Po terenie muzeum nie wolno jeździć rowerem. Rower można zostawić przed wejściem do muzeum. 6. Na teren muzeum można wchodzić z psami. 7. Psy nie mogą wchodzić do pawilonów. 8. Na terenie muzeum nie można pić alkoholu. 2
3 WEJŚCIE DO MUZEUM Wejście do muzeum prowadzi przez ten budynek i zaznaczone jest czerwoną strzałką. W budynku jest portiernia, kasa biletowa, sklepik z pamiątkami i toalety. Znajdują się tutaj również automaty z przekąskami, napojami oraz stoliki i krzesła dla zwiedzających. Aby wejść na teren muzeum trzeba najpierw kupić bilet w kasie. Po zakupie biletu i wyjściu z budynku można zacząć zwiedzanie. 3
4 JESTEŚMY W MUZEUM Muzeum podzielone jest na dwa obszary - część parkową i folwarczną. Bliższa wejścia jest część parkowa. Rośnie tutaj wiele pięknych, starych drzew. Po prawej stronie od wejścia znajduje się plac zabaw dla dzieci. Główna alejka zwiedzania skręca w lewo. Mapa muzeum Droga zwiedzania zaznaczona jest na mapie na czerwono. Miejsca, w których można oglądać zabytkowe przedmioty, zaznaczone są kolorem zielonym. Miejsca, do których nie można wejść, są w kolorze szarym. 4
5 Idąc główną alejką, mijasz po prawej stronie wielki pojazd z silnikiem parowym. Jest to lokomobila z 1927 roku. Dawała ona napęd maszynom rolniczym, np. podczas orania pola. Po prawej stronie, za lokomobilą mieści się plac. Na tym placu odbywają się imprezy muzealne, np. Jarmark Wielkanocny. Do muzeum przyjeżdża wtedy bardzo dużo ludzi. 5
6 Po lewej stronie od głównej alejki znajdują się pawilony z wystawami muzealnymi. Do pawilonów prowadzą boczne ścieżki, takie jak ta zaznaczona czerwoną strzałką. Idąc główną ścieżką, po lewej stronie, mijasz kolorowe ule. Kiedyś w ulach żyły pszczoły, teraz stoją puste. Niektóre mają kształt postaci ludzkich, np. wiejskiej baby. 6
7 W pawilonie nr 7 można skorzystać z toalety. Wejście pokazuje czerwona strzałka. Po prawej stronie od głównej alejki znajduje się Pałac. Aby zwiedzić Pałac, wystarczy podejść do bocznego wejścia i nadusić na dzwonek z lewej strony drzwi. Boczne wejście zaznaczone jest czerwoną strzałką. Drzwi otworzy pracownik muzeum i oprowadzi po Pałacu. 7
8 Z okien Pałacu można zobaczyć folwark. Aby dojść do folwarku, należy ominąć pawilon nr 13, tak jak pokazuje czerwona strzałka. Po drodze mija się z lewej strony drewnianą zagrodę. Tutaj można spotkać żywe zwierzęta: kozy, owce i króliki. 8
9 JESTEŚMY NA FOLWARKU Stań na folwarku plecami do Pałacu. Na wprost przed Tobą znajdują się dwie stodoły połączone spichlerzem. Stodoły i spichlerz to miejsca, gdzie dawniej przechowywano zboże. Teraz są tam wystawy muzealne, które można zwiedzać. W stodole oznaczonej numerem 3 można skorzystać z toalety. Za stodołami widoczny jest wysoki komin gorzelni. W gorzelni wytwarzano alkohol. Teraz jest zamknięta. Po lewej stronie folwarku mieści się obora z żywymi zwierzętami. Na zdjęciu dojście do niej zaznaczono czerwoną strzałką. Również po lewej stronie folwarku mieszczą się warsztat pracy kołodzieja oraz kuźnia, zaznaczone czerwonymi strzałkami. 9
10 Kołodziej w swoim warsztacie zajmował się robieniem drewnianych kół do wozów. W kuźni pracował kowal i tworzył przedmioty z metalu, np. podkowy. 10
11 W oborze lub na wybiegach można spotkać zwierzęta: konie, krowę, woły, kucyki, osła, owce, kozy i świnie. Zwierzęta są przyjaźnie nastawione do ludzi, ale nie wolno ich dotykać ani karmić. Mogą niechcący zrobić krzywdę. W oborze można skorzystać z toalety. 11
12 Na samym krańcu muzeum, za placem folwarcznym można zobaczyć samoloty wykorzystywane kiedyś do pracy w rolnictwie. Samoloty te podczas lotu opryskiwały pola trucizną na szkodniki. W ten sposób chroniły uprawiane rośliny przed zniszczeniem, np. przed stonką ziemniaczaną. Tuż za samolotami, pod dachem, stoją stare lokomobile, traktory i inne maszyny rolnicze. Na zdjęciu zaznaczone są czerwona strzałką. Aby wyjść z muzeum po zakończonym zwiedzaniu, należy wrócić tą samą drogą do budynku portierni. Dziękujemy za wspólne zwiedzanie! 12
Odkrywam Muzeum- Zamek w Łańcucie. Przewodnik dla osób ze spektrum autyzmu
Odkrywam Muzeum- Zamek w Łańcucie Przewodnik dla osób ze spektrum autyzmu Dzisiaj odwiedzę Muzeum- Zamek w Łańcucie! Zamek w Łańcucie był domem dwóch rodzin. Zamek wybudował czterysta lat temu książę Stanisław
Przewodnik po Muzeum nad Wisłą Muzeum Sztuki Nowoczesnej
Przewodnik po Muzeum nad Wisłą Muzeum Sztuki Nowoczesnej 1 Opis instytucji Muzeum Sztuki Nowoczesnej pokazuje wystawy sztuki współczesnej. Sztuka współczesna to prace, które powstają w naszych czasach.
Przed-przewodnik dla osób ze spektrum autyzmu
Przed-przewodnik dla osób ze spektrum autyzmu Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury OPIS INSTYTUCJI Muzeum Pana Tadeusza znajduje się
Przewodnik po Muzeum nad Wisłą Muzeum Sztuki Nowoczesnej
Przewodnik po Muzeum nad Wisłą Muzeum Sztuki Nowoczesnej 1 Opis instytucji Muzeum Sztuki Nowoczesnej pokazuje wystawy sztuki współczesnej. Sztuka współczesna to prace, które powstają w naszych czasach.
I ZADANIE FIRMY #YOLO beverages
I ZADANIE FIRMY #YOLO beverages Cel: Marka oraz Identyfikacja wizualna dla Nowego Piwa Lokalnego Opis: Pierwsze w Polsce Piwo warzone w zabytkowym browarze Muzealnym koło Poznania. Powstający Browar będzie
JESIENNE WYCIECZKI DLA PRZEDSZKOLAKÓW Z CYKLU KOLORY POLSKIEJ JESIENI
JESIENNE WYCIECZKI DLA PRZEDSZKOLAKÓW Z CYKLU KOLORY POLSKIEJ JESIENI JESIENNE PLONY CICHA GÓRA Wyjazd z przedszkola o godz. 9.00 Przyjazd do Cichej Góry Zwiedzanie gospodarstwa obserwacja zwierząt Spotkanie
Wakacje to czas zabawy i wypoczynku. Dzieci grają w. Jeżdżą na. Lubią kąpać się w. W sadzie dojrzewają i.
Wakacje to czas zabawy i wypoczynku. Dzieci grają w. Jeżdżą na. Lubią kąpać się w. W sadzie dojrzewają i. "Jedziemy na wakacje Jedziemy na wakacje do lasu, nad wodę. Prosimy ciebie, słonko o piękną pogodę.
GALERIA LABIRYNT PRZEWODNIK // PRZED WIZYTĄ
GALERIA LABIRYNT PRZEWODNIK // PRZED WIZYTĄ OPIS INSTYTUCJI Galeria Labirynt to miejska instytucja kultury i jedna z najstarszych galerii sztuki w Lublinie. Powstała w 1956 roku jako Biuro Wystaw Artystycznych.
Wizyta studyjna po Krainie Lessowych Wąwozów
Wizyta studyjna po Krainie Lessowych Wąwozów W dniach 2-4.09.2011 r. zorganizowaliśmy wyjazd do Wojciechowa - do Lokalnej Organizacji Turystycznej Kraina Lessowych Wąwozów. Wyjazd miał charakter wizyty
EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA RZESZÓW - OPIS TRASY BŁĘKITNEJ- SĘDZISZÓW MŁP. -
EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA RZESZÓW - OPIS TRASY BŁĘKITNEJ- SĘDZISZÓW MŁP. - Ekstremalna Droga Krzyżowa jest indywidualną praktyką religijną, którą każdy podejmuje na własną odpowiedzialność. Obowiązuje
Trasa Czerwona. św. Jana Pawła II. Studzionka Strumień Drogomyśl Skoczów Ustroń Wisła Kościół pw. Wniebowzięcia NMP
Przebieg trasy Studzionka Strumień Drogomyśl Skoczów Ustroń Wisła Kościół pw. Wniebowzięcia NMP Całkowita długość [km] 44,9 Suma podejść [m] 520 Ostatnia aktualizacja Marzec 2019! Miejsca, w których szczególnie
1889 1987. 11. 4 A/1483
WYKAZ ZABYTKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY BRZEŚĆ KUJAWSKI Lp. Miejscowość Obiekt Czas powstania Rejestr zabytków 1 Brzezie kościół parafialny rzymskokatolicki pw. św. Józefa 1930-1936 2 Brzezie
Gospodarstwo Biobabalscy Kod pocztowy: Miejscowość, ulica, nr domu: Pokrzydowo 99
Nazwa: Rok rozpoczęcia działalności w rolnictwie ekologicznym: Gospodarstwo Biobabalscy 1986 Kod pocztowy: 87 312 Poczta: Pokrzydowo Miejscowość, ulica, nr domu: Pokrzydowo 99 Województwo: Powiat: Gmina:
Gałąź rodziny Zdrowieckich Historię spisał Damian Pietras
Gałąź rodziny Zdrowieckich Historię spisał Damian Pietras Wszystkie informacje dotyczące tej pracy pochodzą od mojej babci Józefy (córki Józefa) i mojej mamy (wnuczki Józefa). Wszystko zaczęło się w Kociubińcach,
Tekstury 2. Ćwiczenie 2 (Budynek)
Tekstury 2 Ćwiczenie 2 (Budynek) Można zarejestrować się Tutaj (za darmo) i poszukać jakichś tekstur budynków (mogą być inne, niż użyte przeze mnie: bld1.jpg tekstura górna, główna część budynku; shp1.jpg
Kod pocztowy: 08 220. Telefon kontaktowy: 83 359 86 07 Telefon kom.: e-mail: Strona internetowa:
Nazwa: Rok rozpoczęcia działalności w rolnictwie ekologicznym: Rolne Gospodarstwo Ekologiczne 2003 Kod pocztowy: 08 220 Poczta: Miejscowość, ulica, nr domu: Województwo: Powiat: Gmina: Sarnaki Litewniki
Warszawa, dnia 13 marca 2018 r. Poz. 528
Warszawa, dnia 13 marca 2018 r. Poz. 528 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1) z dnia 6 marca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy
Po co istnieją muzea?
ZAINTERESOWANIA Lokomotywa 2. Czytam i piszę. Część 4 Po co istnieją muzea? Jutro pójdziemy do muzeum morskiego. Muzeum? Ale będzie nudno. Coś ty! Byłem tam. Chętnie pójdę jeszcze raz. Najpierw musimy
OFERTA PROGRAMOWA 2013 MUZEUM WSI OPOLSKIEJ W OPOLU, UL. WROCŁAWSKA 174, 45-835 OPOLE
OFERTA PROGRAMOWA 2013 MUZEUM WSI OPOLSKIEJ W OPOLU, UL. WROCŁAWSKA 174, 45-835 OPOLE LEKCJE MUZEALNE Szanowni Państwo, Zapraszamy do uczestnictwa w lekcjach muzealnych, które dla Państwa przygotowaliśmy.
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry. Postal 2. autor: Dariusz Onyszko Bała
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Postal 2 autor: Dariusz Onyszko Bała Copyright wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych,
Opis trasy EDK Głogówek
Opis trasy EDK Głogówek Etap I Sprzed kościoła parafialnego św. Bartłomieja Apostoła wchodzimy na Rynek i od razu skręcamy w prawo. Idziemy wzdłuż kamienic w kierunku ulicy Wodnej (około 100 m). Skręcamy
Plan odnowy miejscowości KRUCZYN
Załącznik do uchwały nr XXXV/ 219 / 2010 Rady Gminy Nowe Miasto nad Wartą z dnia 14 stycznia 2010 r. Plan odnowy miejscowości KRUCZYN w ramach działania: Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju
Wyjazd studyjny do Szwajcarii 23-26 listopada 2015 r.
Europejski Fundusz Rolny : Europa Inwestująca w obszary wiejskie. Wyjazd studyjny do Szwajcarii 23-26 listopada 2015 r. Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Śląskiego w
Projekt Edukacyjny Szczytno wczoraj, dziś i jutro
Projekt Edukacyjny Szczytno wczoraj, dziś i jutro Prowadząca: Krystyna Materna Miejsce realizacji: Miejskie Przedszkole Nr 1 BAJKA w Szczytnie Termin i czas trwania projektu: listopad 2015r Warunki wyjściowe:
Lokalizacja i dojazd do działek:
Lokalizacja i dojazd do działek: Działki położone są w miejscowości Żałe k. Rypina Dojazd do działek całoroczny drogą asfaltową do Żałe, a następnie 150 m drogą gruntową, aż do jeziora (działka 596/8).
Ł AZIENKI K RÓLEWSKIE
Ł AZIENKI K RÓLEWSKIE Pałac na Wyspie Pałac Myślewicki Biały Domek Stara Pomarańczarnia Podchorążówka Stara Kordegarda Amfiteatr Stajnie i wozownie Wejścia do Łazienek Królewskich 2 3 O CO TU CHODZI? Kto
Wyjdź z kościoła, dojdź do głównej drogi, skręć w prawo, idź prosto ul Dworcową do mostu.
EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA ŻYWIEC-ZABŁOCIE TRASA św. STANISŁAWA 38km, 850m przewyższenia Żywiec Zabłocie kościół pw. św. Floriana Wyjdź z kościoła, dojdź do głównej drogi, skręć w prawo, idź prosto ul
Zwykły człowiek z niezwykłą pasją
Zwykły człowiek z niezwykłą pasją Od urodzenia nasza grupa mieszka we wsiach: Bączal Dolny i Opacie. Są to wspaniałe miejsca z pięknymi krajobrazami i przede wszystkim ludźmi z pasją. Mieczysław Skrzyszowski
KARTA ZADAŃ NR 2 Bezpieczne miasto
KARTA ZADAŃ NR 2 Bezpieczne miasto To propozycja aktywności możliwa do realizacji w II lub III klasie szkoły podstawowej. Proponowane ćwiczenie może być modyfikowane w zależności od potrzeb i możliwości
PRZEBIEG TRASY - św. JÓZEF. Zawadzkie - Staniszcze Wielkie Osiek Łaziska Bokowe - Gąsiorowice - Jemielnica.
PRZEBIEG TRASY - św. JÓZEF Zawadzkie - Staniszcze Wielkie Osiek Łaziska Bokowe - Gąsiorowice - Jemielnica. Długość trasy: 41 km Suma podejść : 250 m Ostatnia aktualizacja : 05.03.2017 Adres e-mail : ansigedk@gmail.com
2. Biskupice kaplica pogrzebowa przy kościele parafialnym 3. Biskupice pałac 49a
Wykaz obiektów zabytkowych nieruchomych ujętych w ewidencji zabytków zlokalizowanych na terenie gm. Byczyna. Lp Miejscowość Obiekt Adres Uwagi Biskupice kościół parafialny pw. św. Jana Chrzciciela Biskupice
free mini przewodnik ciekawe miejsca w okolicy Gminny Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy
mini przewodnik free ciekawe miejsca w okolicy Gminny Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy 2 Na mapie: A Swoboda: Przydrożny krzyż We wsi Swoboda niedaleko Zgierza, na skraju lasu stoi stalowy krzyż. Z opowiadań
III SPOTKANIE Z CYKLU DZIELNICOWYCH FORÓW MIESZKAŃCÓW MYDLICE POŁUDNIOWE
III SPOTKANIE Z CYKLU DZIELNICOWYCH FORÓW MIESZKAŃCÓW MYDLICE POŁUDNIOWE Data : 22.06.2018 r. Miejsce : Szkoła Muzyczna Godzina : 17.00 Spotkanie nr: 3 Prowadzący : Ewa Stęplewska Liczba uczestników: 9
opracował: Patryk Besler
opracował: Patryk Besler Aby poprawnie uzupełnić szachownicę potrzebna nam będzie do tego funkcja Złącz teksty. Pamiętaj o zaznaczeniu odpowiedniej komórki Aby ją wybrać należy przejść do zakładki Formuły.
Początki rodziny Schönów w Sosnowcu
1 2 Początki rodziny Schönów w Sosnowcu Historia pałacu sięga XIX w. kiedy to stanowił on majątek rodziny niemieckich fabrykantów Schönów. W 1875 roku do Sosnowca przybyło rodzeństwo Franz, Ernst i Fanny
OPIS TRASY BIAŁEJ ŚW. ANTONIEGO tzw. Szlak Trzech Sanktuariów
OPIS TRASY BIAŁEJ ŚW. ANTONIEGO tzw. Szlak Trzech Sanktuariów Poniższy opis to wskazówki przebiegu wybranej przez Państwa trasy. Miejsca, w których szczególnie należy uważać, aby nie zgubić wyznaczonej
Instrukcja użytkownika TALENTplus Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
Dokument Instrukcja Użytkownika zawiera opis kroków, które należy wykonać w systemie TALENTplus w celu przygotowania się do Rozmowy Oceniającej Logowanie 1. Link do portalu: https://e-talent.umed.wroc.pl
NOWA STREFA KIBICA bilety.legia.com
NOWA STREFA KIBICA bilety.legia.com Witamy w nowej Strefie Kibica. Za pomocą tej strony w łatwy i prosty sposób zakupisz bilet lub karnet na mecze Legii Warszawa, a także wyrobisz kartę kibica. Przeczytaj
Instytucje kulturysamorządu Województwa Wielkopolskiego. Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata
Instytucje kulturysamorządu Województwa Wielkopolskiego Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020 Projekty inwestycyjne Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy Dziedzictwo Pierwszych Piastów
OPIS TRASY SOCHACZEWSKIEJ EDK. Poniższy opis to wskazówki przebiegu wybranej przez Ciebie trasy.
OPIS TRASY SOCHACZEWSKIEJ EDK Poniższy opis to wskazówki przebiegu wybranej przez Ciebie trasy. Miejsca w których należy zachować szczególną czujność zostały w opisie podkreślone. Prosimy aby na tych odcinkach
PONIEDZIAŁEK, 11 marca 2013
PONIEDZIAŁEK, 11 marca 2013 Poniedziałek był naszym pierwszym dniem w szkole partnerskiej (przylecieliśmy w niedzielę wieczorem). Uczniowie z pozostałych krajów jeszcze nie dojechali, więc był to bardzo
Gdyby zwierzęta gospodarskie miały głos w sprawie ciągnika
https://www. Gdyby zwierzęta gospodarskie miały głos w sprawie ciągnika Autor: Agata Piechota Data: 17 maja 2018 22 maja obchodzimy Ogólnopolski Dzień Praw Zwierząt. Postanowiliśmy więc sprawdzić, na jakie
Targi w Bratoszewicach: poznajmy łódzkie rolnictwo!
.pl https://www..pl Targi w Bratoszewicach: poznajmy łódzkie rolnictwo! Autor: Grażyna Bożyk Data: 17 czerwca 2016 Targi Rolne W sercu Polski i XVIII Wojewódzka Wystawa Zwierząt Hodowlanych, czyli poznajmy
STARY TESTAMENT. JÓZEF W EGIPCIE 12. JÓZEF W EGIPCIE
JÓZEF W EGIPCIE 57 Po długiej podróży Józef trafił do Egiptu. Kupił go Potyfar, który był dowódcą straży faraona. Józef mieszkał u Potyfara i tak mijał dzień za dniem. Jednak Potyfar widział, że Pan Bóg
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych Samolot Cessna 150J; SP-ETA; r., Bielsko-Biała ALBUM ILUSTRACJI
ALBUM ILUSTRACJI z wypadku samolotu Cessna 150J; SP-ETA 16 marca 2008 r., Bielsko-Biała ALBUM ILUSTRACJI Strona 1 z 14 1 Samolot Cessna 150J SP-ETA przed wypadkiem. MMIIEEJJSSCCEE W WYYPPAADDKKUU ~41 m
Test wiedzy o ruchu drogowym dla klas I - III
Test wiedzy o ruchu drogowym dla klas I - III Imię i Nazwisko.. Zadanie 1 Pokoloruj światła i napisz co one oznaczają słowami (jedź, stój, czekaj). (3p.) Zadanie 2 Rozwiąż zagadki, prawidłową odpowiedź
EDK Św. Stanisława Kostki Sulbiny
EDK Św. Stanisława Kostki Sulbiny Parafia Rzymskokatolicka św. Jana Pawła II Długość trasy 46 km Suma podejść: 231 m Trasa: Sulbiny - Sławiny - Górzno - Piaski - Łąki - Zgórze - Przykory - Goździk - Łętów
Scenariusz zajęć nr 22 Temat: Podróż po Polsce poznajemy różne krajobrazy
Scenariusz zajęć nr 22 Temat: Podróż po Polsce poznajemy różne krajobrazy Cele operacyjne: Uczeń: wyszukuje w tekście potrzebne informacje, rozróżnia na ilustracji krajobraz nadmorski, nizinny i górski,
Warszawa, dnia 27 kwietnia 2016 r. Poz. 577
Warszawa, dnia 27 kwietnia 2016 r. Poz. 77 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1) z dnia 19 kwietnia 2016 r. w sprawie wykazu produktów i grup produktów, ze względu na które mogą być tworzone
Kod pocztowy: 83 020. Miejscowość, ulica, nr domu: Cedry Wielki, ul. Pionierów Żuław 56. Cedry Wielkie
Ekologiczne gospodarstwo rolne 1991 Kod pocztowy: 83 020 Cedry Wielkie Miejscowość, ulica, nr domu: Cedry Wielki, ul. Pionierów Żuław 56 Gdańsk Cedry Wielkie Telefon kontaktowy: 58 683 61 18 Telefon kom.:
Dowód osobisty. Dowód osobisty mówi, kim jesteś, jakie masz imię i nazwisko, gdzie mieszkasz. Dowód osobisty mówi, że jesteś obywatelem Polski.
Dowód osobisty Dowód osobisty mówi, kim jesteś, jakie masz imię i nazwisko, gdzie mieszkasz. Dowód osobisty mówi, że jesteś obywatelem Polski. Dowód osobisty musi posiadać każdy, kto ma 18 lat. Dowód osobisty
Wykaz obiektów zabytkowych nieruchomych ujętych w ewidencji zabytków zlokalizowanych na terenie gm. Wołczyn. Lp. Miejscowość Obiekt Adres Uwagi 1.
Wykaz obiektów zabytkowych nieruchomych ujętych w ewidencji zabytków zlokalizowanych na terenie gm. Wołczyn. Lp. Miejscowość Obiekt Adres Uwagi 1. Bruny park dworski 2. Bruny spichlerz w zespole folwarcznym
Rolnictwo ekologiczne ogólne zasady
Rolnictwo ekologiczne ogólne zasady Działanie Rolnictwo ekologiczne w ramach PROW 2014-2020 może byd realizowane w ramach następujących pakietów oraz wariantów: Pakiet 1. Uprawy rolnicze w okresie konwersji;
Wykaz obiektów zabytkowych nieruchomych ujętych w ewidencji zabytków zlokalizowanych na terenie gm. Walce. Lp. Miejscowość Obiekt Adres Uwagi
Wykaz obiektów zabytkowych nieruchomych ujętych w ewidencji zabytków zlokalizowanych na terenie gm. Walce. Lp. Miejscowość Obiekt Adres Uwagi 1. Brożec kościół parafialny pw. Wszystkich Świętych ul. Reymonta
Dokumentacja projektowa. tras do uprawiania. Nordic Walking. na terenie Gminy Zamość
Dokumentacja projektowa tras do uprawiania Nordic Walking na terenie Gminy Zamość Szczebrzeszyn, kwiecień 2013r. Projekt i opracowanie tras: TRAMP Zofia Kapecka Szczebrzeszyn Leśna tel. 600 423 828, 602
Młyn - Muzeum Młynarstwa i Wsi
Młyn - Muzeum Młynarstwa i Wsi Serwis Informacyjny ustrzyki.pl Twoje Miasto w Sieci Jedną z największych atrakcji turystycznych w Ustrzykach Dolnych oraz w Bieszczadach staje się Muzeum Młynarstwa i Wsi.
WYCIECZKA DO ZOO. 1. Tata 2. Mama 3. Witek 4. Jacek 5. Zosia 6. Azor 7. Słoń
WYCIECZKA DO ZOO 1 Tata 2 Mama 3 Witek 4 Jacek 5 Zosia 6 Azor 7 Słoń Uczestnicy zabawy siadają na krzesłach (krzesła należy ułożyć jak na rysunku powyżej) Prowadzący zabawę ma za zadanie czytać tekst a
EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA RZESZÓW - OPIS TRASY BŁĘKITNEJ - Rzeszów Sędziszów Małopolski
EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA RZESZÓW - OPIS TRASY BŁĘKITNEJ - Rzeszów Sędziszów Małopolski Ekstremalna Droga Krzyżowa jest indywidualną praktyką religijną, którą każdy podejmuje na własną odpowiedzialność.
Federacji Inicjatyw Oświatowych
Pierwsze kroki na witrynie edukacyjnej Federacji Inicjatyw Oświatowych Spis treści Platforma edukacyjna Federacji Inicjatyw Oświatowych...2 Pierwsze logowanie...2 Uzupełnienie profilu użytkownika...3 Wejście
OPIS TRASY Jablunkov Puńców. Śląsk Cieszyński
OPIS TRASY Jablunkov Puńców Poniższy opis to wskazówki przebiegu wybranej przez Ciebie trasy. Dzięki niemu, w ramach każdego wyodrębnionego odcinka, dysponujesz szczegółowymi informacjami, dotyczącymi
MIĘDZY WIEPRZEM A BUGIEM PRZESTRZEŃ EKOLOGICZNO- TURYSTYCZNA
MIĘDZY WIEPRZEM A BUGIEM PRZESTRZEŃ EKOLOGICZNO- TURYSTYCZNA Opracowała Dorota Wolińska Obszar Między Wieprzem a Bugiem to trzy powiaty na terenie których występują parki krajobrazowe: Nadwieprzański,
Propozycja tras rowerowych z Rzeszowa do CTiR w Kielnarowej. opracowanie: mgr Łukasz Stokłosa Katedra Turystyki i Rekreacji
Propozycja tras rowerowych z Rzeszowa do CTiR w Kielnarowej opracowanie: mgr Łukasz Stokłosa Katedra Turystyki i Rekreacji Rzeszów 2015 I. Trasa 1: Rzeszów (Park im. W. Szafera) CTiR w Kielnarowej Rysunek
INSTRUKCJA ZNAKOWANIA SZLAKÓW TURYSTYCZNYCH W GORCZAŃSKIM PARKU NARODOWYM
INSTRUKCJA ZNAKOWANIA SZLAKÓW TURYSTYCZNYCH W GORCZAŃSKIM PARKU NARODOWYM INFORMACJE OGÓLNE Szlaki turystyczne to wytyczone w terenie trasy służące do odbywania wycieczek, oznakowane jednolitymi znakami
EDK Św. Jana Pawła II. Sulbiny
EDK Św. Jana Pawła II Sulbiny Parafia Rzymskokatolicka św. Jana Pawła II Długość trasy 48 km Suma Podejść 146 Trasa: Sulbiny Garwolin Wola Rębkowska Miętne Michałówka Trąbki Choiny Parysów Słup Głosków
trasa tworzy pętle o długości 2,5 kilometra BIEGNIEMY WIĘC DWA OKRĄŻENIA
Drogie Panie, Trasa naszego biegu jest identyczna, jak rok temu, ale ponieważ część Pań będzie biegła z nami po raz pierwszy, to przygotowaliśmy jej opis. Wszystkim przypominamy również, że w tym roku:
ŻYJMY ZDROWO KOLOROWO!
Krystyna Dubik ŻYJMY ZDROWO KOLOROWO! ŻYJMY ZDROWO KOLOROWO! Krystyna Dubik POLSKI KLUB EKOLOGICZNY KOŁO MIEJSKIE W GLIWICACH 2008 ŻYJMY ZDROWO KOLOROWO! Autor Krystyna Dubik Ilustracje Edyta Szymczak
Wiejskie kobiety czy kobiety mieszkające na wsi?
.pl https://www..pl Wiejskie kobiety czy kobiety mieszkające na wsi? Autor: Ewa Ploplis Data: 8 marca 2017 Kobiety prowadzą ok. 30% gospodarstw rolnych w Polsce, jednak są to gospodarstwa mniejsze od tych
Przewodnik dla użytkownika do systemu STUDIO
Przewodnik dla użytkownika do systemu STUDIO Projekt egreen JOBS nr. 2013-1-PL1-LEO05-37623 Projekt egreen JOBS nr. 2013-1-PL1-LEO05-37623 Spis treści Flexilab 3 Wstęp 5 Wyjście z systemu 5 Korzystanie
Jesienny cardigan. Opis wykonania. Listopad autor: Justyna Kubik
strona 1 z 12 Jesienny cardigan Opis wykonania Listopad 2011 autor: Justyna Kubik strona 2 z 12 Wstęp Poniższy opis dotyczy jesiennego cardigana. Jest on pokazany na moim blogu (). Cardigan został wykonany
Internetowy przewodnik FAQ V1.2
Internetowy przewodnik FAQ V1.2 P: W jaki sposób mogę wyszukiwać loty przy użyciu mapy? Kliknij punkt na mapie i rozpocznij wyszukiwanie. Następnie wybierz preferowaną opcję z menu na ekranie, aby wyświetlić
Wykład online za pomocą Google Hangouts. Instrukcja ogólna
Wykład online za pomocą Google Hangouts Instrukcja ogólna Podstawowe informacje - Przeprowadzenie wykładu jest możliwe w salach N304 oraz A306. - Niezbędny osprzęt, kamerę oraz pilot do niej, pobrać należy
LUBIN OCZAMI MŁODEGO ROWERZYSTY. Imię i nazwisko autora: MARCEL ŚWIĄTEK Szkoła Podstawowa nr 10 w Lubinie klasa IV e Opiekun autora: Andrzej Olek
LUBIN OCZAMI MŁODEGO ROWERZYSTY Imię i nazwisko autora: MARCEL ŚWIĄTEK Szkoła Podstawowa nr 10 w Lubinie klasa IV e Opiekun autora: Andrzej Olek Lubin to moje miasto. Tu się urodziłem, tu chodzę do szkoły,
Z pamiętnika Wichulca
Z pamiętnika Wichulca Prawdopodobnie nasza urokliwa miejscowość powstała w I poł, XV w. Wówczas jak podają niemieckojęzyczne źródła przyjęła ona nazwę Eichholz. Możliwe, że w XV w. stanowiła ona majątek
Stan i perspektywy rozwoju ekologicznego w Polsce, główne kierunki produkcji
Stan i perspektywy rozwoju ekologicznego w Polsce, główne kierunki produkcji Małgorzata Waszewska Naczelnik Wydziału Analizy Danych i Wymiany Informacji Biuro Rolnictwa Ekologicznego i Produktów Regionalnych
Ubezpieczenia obowiązkowe zawierane przez rolników. Dz. Ekonomiki i zarządzania gospodarstwem rolnym Krystyna Maciejak 16 styczeń 2017 r.
Ubezpieczenia obowiązkowe zawierane przez rolników Dz. Ekonomiki i zarządzania gospodarstwem rolnym Krystyna Maciejak 16 styczeń 2017 r. Ubezpieczenia obowiązkowe W myśl przepisów prawa każda osoba fizyczna
Akademia Engramowego Adepta. Tygodniowy trening słonia rysowanie
Akademia Engramowego Adepta Tygodniowy trening słonia rysowanie Witaj! Przed Tobą trening słonia. Czy wiesz, że słonie można nauczyć malować? Jesteśmy w tym naprawdę dobre. Zapraszam Cię do tygodniowej
Gospodarstwo rolne 25ha z infrastrukturą pod hodowlę koni. www.sawitar.pl
Gospodarstwo rolne 25ha z infrastrukturą pod hodowlę koni. Lokalizacja Nieruchomość znajduje się w woj. Opolskim w odległości 40km od Opola oraz 80km od Wrocławia. Okolica spokojna, przeważają tereny leśne,
Instrukcja tworzenia strony internetowej w serwisie twojobiekt.pl
Instrukcja tworzenia strony internetowej w serwisie twojobiekt.pl 1. Wejdź na stronę www.twojobiekt.pl, następnie zaloguj się do Panelu klienta używając loginu i hasła które otrzymałeś/aś od nas przy zakupie
FILM - W INFORMACJI TURYSTYCZNEJ (A2 / B1)
FILM - W INFORMACJI TURYSTYCZNEJ (A2 / B1) Turysta: Dzień dobry! Kobieta: Dzień dobry panu. Słucham? Turysta: Jestem pierwszy raz w Krakowie i nie mam noclegu. Czy mogłaby mi Pani polecić jakiś hotel?
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE. - nazywa zwierzęta hodowane w gospodarstwie (koń, krowa, świnia, kura, kaczka)
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE Temat kompleksowy: Poznajemy zwierzęta żyjące na wsi. Czas realizacji: 01-05.04.2019 r. - nazywa zwierzęta hodowane w gospodarstwie (koń, krowa, świnia, kura, kaczka)
Kościół p.w. Świętej Jadwigi Śląskiej Wrocław ul. Wolska 6
Kościół p.w. Świętej Jadwigi Śląskiej Wrocław ul. Wolska 6 1. Wyjdź z kościoła i udaj się w lewą stronę ul. Wolskiej, która będzie skręcać w prawo. 2. Dochodząc do skrzyżowania z ul. Średzką skręć w lewo
PAŁAC DZIEDUSZYCKICH W ZARZECZU WCZORAJ I DZIŚ. mała wystawa o wielkiej rzeczy
PAŁAC DZIEDUSZYCKICH W ZARZECZU WCZORAJ I DZIŚ mała wystawa o wielkiej rzeczy Od 26 listopada 2012 roku w sali wystaw Muzeum Dzieduszyckich w Zarzeczu, prezentowana jest wystawa pt. Pałac Dzieduszyckich
Warszawa Praga-Północ, ul. Kowelska
Warszawa Praga-Północ, ul. Kowelska Mieszkanie na wynajem za 2 100 PLN pow. 45 m2 2 pokoje piętro 1 z 4 46,67 PLN/m2 Opis nieruchomości: Mamy do zaoferowania mieszkanie 2 pokojowe do wynajęcia na ul. Kowelskiej.
Rysunek 1. Formularz dodawania elementów do bazy na przykładzie zabiegu nawożenia
FarmManager Problem gromadzenia i przetwarzania danych, informacji jest często poruszany i rozwiązywany przy pomocy komputera. W tym celu powstało wiele programów, które ułatwiają prowadzenie przedsiębiorstwa
INSTRUKCJA SYSTEMU AUKCYJNEGO PKO LEASING
INSTRUKCJA SYSTEMU AUKCYJNEGO PKO LEASING Instrukcja systemu aukcyjnego poleasingowe.pl Spis treści 1. REJESTRACJA OFERENTA... 2 2. ODZYSKIWANIE HASŁA... 3 3. LICYTACJA... 3 3.1. RODZAJE LICYTACJI... 3
TABL. 1 (40). CHARAKTERYSTYKA GOSPODARSTW ROLNYCH WEDŁUG SIEDZIBY GOSPODARSTWA
TABL. 1 (40). CHARAKTERYSTYKA GOSPODARSTW ROLNYCH WEDŁUG SIEDZIBY GOSPODARSTWA GRUPY OBSZAROWE UŻYTKÓW ROLNYCH ogólna Powierzchnia w ha w tym użytków rolnych O G Ó Ł E M... 140 335,91 301,74 do 1 ha...
Trasa różowa Matki Bożej Fatimskiej
Trasa różowa Matki Bożej Fatimskiej Długość trasy: 22 km Przebieg trasy: Miejsce Piastowe Rogi Lubatówka Lubatowa Iwonicz-Zdrój Iwonicz Miejsce Piastowe Zasady poruszania się na trasie EDK 1. W czasie
STARY TESTAMENT. NOE BUDUJE ARKĘ, POTOP 4. NOE BUDUJE ARKĘ
NOE BUDUJE ARKĘ 16 Nastały czasy, kiedy aniołowie schodzili na ziemię i brali sobie za żony piękne dziewczyny. W wyniku tego na świecie rodzili się olbrzymi i mocarze. Nie podobało się to Panu Bogu. Widział,
Instrukcja obsługi wewnętrznej poczty mmedica
ul. Kartuska 135C 80-138 GDAŃSK tel./fax. (+48 58) 344 04 15 http://www.maxcon.pl Gdańsk, 26.11.2015 Dokument sporządził: Krzysztof A. Michalski tel.: (+48) 691 748 679 k.michalski@maxcon.pl Instrukcja
ABRAHAM I SARA W EGIPCIE
1 Księga Mojżeszowa 12,10-20; 13,1 Kiedy zaś nastał głód w tym kraju, Abram udał się do Egiptu, aby się tam zatrzymać jako przybysz, gdyż w kraju był wielki głód. A gdy się już zbliżał do Egiptu, rzekł
mówili, że ci ze Wzgórza wszystko przejadają; mam kozę, więc będę miała mleko i ser, i samą kozę. Wpuść tu tę kozę, mój kochany!
Gudbrand ze Wzgórza Był raz człowiek, który nazywał się Gudbrand; miał on gospodarkę położoną na wzgórzu, dlatego nazywano go Gudbrandem ze Wzgórza. Z żoną żyli dobrze, zgadzali się do tego stopnia, że
OPIS TRASY POMARAŃCZOWEJ ŚW. JANA PAWŁA II
OPIS TRASY POMARAŃCZOWEJ ŚW. JANA PAWŁA II Poniższy opis to wskazówki przebiegu wybranej przez Państwa trasy. Przy poszczególnych odcinkach trasy podana jest liczba przebytych kilometrów od kościoła św.
Przewodnik po Filharmonii Łódzkiej dla osób ze spektrum autyzmu.
Przewodnik po Filharmonii Łódzkiej dla osób ze spektrum autyzmu. Przewodnik przygotowany w ramach projektu Niebieski dzień w Filharmonii Łódzkiej. Partnerzy projektu: - 2 - Co to jest Filharmonia? Filharmonia
Fot. 1 Przykład tablicy informującej o tym, że obecnie używany budynek Gdyni Głównej jest dworcem tymczasowym.
Gdynia Główna Stan na dzień 08.11.2013 Stacja częściowo dostosowana INFORMACJE OGÓLNE Gdynia Główna jest jedną z największych stacji kolejowych w Polsce i stacją docelową wielu pociągów dalekobieżnych.
Artur Łączyński Departament Rolnictwa GUS
Artur Łączyński Departament Rolnictwa GUS Plan wystąpienia Czynniki pływające na rolnictwo polskie od roku 2002 Gospodarstwa rolne Użytkowanie gruntów Powierzchnia zasiewów Zwierzęta gospodarskie Maszyny
św. Karola Boromeusza
św. Karola Boromeusza Przebieg trasy Niepołomice Sitowiec - Kłaj - Szarów Niepołomice Całkowita długość [km] 24 Suma podejść [m] 170 Ostatnia aktualizacja Luty 2018 r.! Miejsca, w których szczególnie należy
Agroturystyka szansą dla mniejszych gospodarstw
https://www. Agroturystyka szansą dla mniejszych gospodarstw Autor: Małgorzata Chojnicka Data: 3 maja 2017 Na wsi żyje i pracuje ponad 40 proc. społeczeństwa naszego kraju. Właściciele małych gospodarstw
Instrukcja wysyłania depesz do Sekretariatu Stowarzyszenia Gmin Dorzecza Górnej Odry polskiej części Euroregionu Silesia
Instrukcja wysyłania depesz do Sekretariatu Stowarzyszenia Gmin Dorzecza Górnej Odry polskiej części Euroregionu Silesia Wszelkie pisma dotyczące realizacji mikroprojektów w ramach Programu INTERREG V-A